afkare no

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۲ ثبت شده است

مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان

مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان
امروزه زیبایی دندان در بین جوانان از اهمیت زیادی برخوردار است؛ زیرا در صورت زیبا بودن دندان، علاوه بر اینکه صورت زیبا می‌شود؛ اعتماد به نفس نیز بالا خواهد رفت. کامپوزیت یکی از روش‌های رایج جهت زیبا سازی دندان‌ها بوده که باید بعد از انجام آن، مراقبت‌های بعدی را نیز مد نظر قرار دهید.
مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان چیست؟
برخی اوقات بواسطه خطرات ناگواری مانند پرت شدن از روی زمین یا تصادف، دندان شکل و زیبایی خود را از دست خواهد داد. در اینصورت جهت ترمیم و زیباسازی دندان باید عمل کامپوزیت را بر روی آن انجام داد. این کار علاوه بر اصلاح طرح لبخند، به بازگردانی زیبایی شما کمک خواهد کرد.
کامپوزیت دندان دارای مزیت‌های زیادی است که با تراش دادن برخی از قسمت‌ها یا بدون تراش دادن انجام می‌شود. این عمل در یک روز یا چهار ساعت به طول می‌انجامد. در صورت عدم مراقبت از دندان بعد از کامپوزیت، ممکن است مواد آن از دندان جدا شود که در اینصورت با اصلاح ونیرهای کامپوزیتی، می‌توانید آن‌ها را به شکل اولیه خود بازگردانید.
بعد از کامپوزیت دندان باید دو دسته مراقبت را مد نظر قرار دهید؛ این دو دسته، مراقبت‌های کوتاه مدت و بلند مدت می‌باشد. مراقبت اولیه جهت حفظ شکل و ظاهر بهتر دندان بوده و به ماندگاری بیشتر آن کمک خواهد کرد.
مراقبت‌های کوتاه بعد از کامپوزیت دندان
این مراقبت‌های کوتاه مدت شامل موارد زیر است:
•    اولین مراقبت به ونیر مربوط است. ونیر به نوعی روکش بوده که بر روی دندان کشیده خواهد شد تا دندان شکل زیبایی به خود بگیرد، گفته می‌شود. ونیر در نقاطی از دندان بکار می‌رود که بیشتر در معرض جویدن هستند. لذا از نقطه ای از اطراف دندان که آمپول بی حسی زده شده باید مراقبت شود؛ مثلا در حین جویدن غذا از آن قسمت زیاد استفاده نشود.
•    جهت اجرای کامپوزیت، دندان باید خشک باشد؛ حتی آب دهان نیز در آن باقی نماند.
•    کامپوزیت طی مراحلی صورت می‌گیرد و معاینات طی این مراحل باید انجام شود. بعد این مدت دندان قریچه و فشار دادن دندان‌ها بر روی هم به هیچ عنوان نباید صورت گیرد.
•    بعد از کامپوزیت یک شبانه روز از مسواک و نخ دندان نباید استفاده کرد و آب یخ و داغ نیز نباید نوشیده شود.
•    از مواد سفید کننده نباید بعد از آن در دندان استفاده شود و غذاها یا نوشیدنی‌هایی مانند الکل و شنسل نباید خورده شود. همچنین توجه کنید دیگر نوشیدنی‌ها را با نی بنوشید.

نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید

مقادیر زیاد الکل باعث می شود سیم باندینگ اتصال دهنده روکش به دندان نرم شود. این عامل باندینگ را در معرض آسیب ، فرسایش و لکه گیری قرار می دهد. این بدان معنا نیست که روکش از بین می رود ، بلکه  آنها  را برای تغییر رنگ مستعدتر می کند.

الکل را می توان در خمیر دندان و دهانشویه نیز یافت. بنابراین ، برچسب این موارد را بررسی کنید و مطمئن شوید محصولات تمیز کننده دندان شما فاقد الکل است.

شکی نیست که روکش لمینت و یا کامپوزیت راهی عالی برای بهبود ظاهر دندان ها است. اگرچه ، کامپوزیت دندان و لمینت برای ماندگاری کامل ساخته نشده اند و در بعضی مواقع حتی بهترین نوع کامپوزیت دندان و لمینت نیز نیاز به تعویض دارند. با استفاده از نکات ذکر شده برای محافظت از کامپوزیت و لمینت می توانید عمر کامپوزیت دندان و لمینت دندان خود را تمدید کنید تا تعویض آن ها برای مدت زمان طولانی به تعویق بیفتد.

مراقبت از ونیر کامپوزیت چیست؟

۱) تا ۷۲ ساعت یا سه روز بعد از انجام کامپوزیت ونیر سعی کنید مواد غذایی رنگی مصرف نکنید یا اگر مصرف میکنید بلافاصله حتی شده با آب خالی شست و شو بدید چون این سه روز کیورینگ کامپوزیت تکمیل میشه و قابلیت رنگ پذیری دارد بعد از طی این سه روز هم بهتر است که بعد از مصرف مواد رنگی این شست و شو انجام بشه.

۲) بهداشت دهان، مسواک منظم و کوثر یعنی حداقل روزی دو بار و جا نیانداختن هیچ قسمتی از دندان ها در پروسه مسواک زدن و همچنین نخ کشیدن صحیح و اصولی بسیار مهم است، بهترین درمان اگر همراه با بهداشت مناسب شما نباشد میتواند رنگ بگیرد یا مشکل دار بشود

۳) گاز زدن مواد غذایی و میوه ها بلامانع است و بدون نگرانی انجام دهید و صرفا تخمه بدلیل فشار مثلثی شکل میتواند باعث پریدگی شود و ممنوع است

۴) در صورت بروز هر گونه مشکل و احیانا التهاب لثه حتما تماس بگیرید.

فرق مراقبت بعد از کامپوزیت با کامپوزیت ونیر سرامیکی چیست؟

تفاوت‌های زیادی بین مراقبت‌های بعد از کامپوزیت دندان با ونیر سرامیکی وجود دارد. دندان‌هایی که روکش آن ها با ونیر سرامیکی انجام می‌شود؛ بسیار سخت و محکم هستند؛ به همین دلیل مراقبت‌های آن‌ها متفاوت می‌باشد.
کامپوزیت بر خلاف ونیر سرامیکی با ظرافت، دقت و سخت تر انجام شده؛ به همین دلیل باید بعد از اتمام آن حساسیت بیشتری جهت انجام مراقبت‌ها به خرج داد.

۳۰ فروردين ۰۲ ، ۱۵:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

لک شدن کامپوزیت دندان

لک شدن کامپوزیت دندان
لک شدن کامپوزیت دندان از جمله مشکلاتی است که گریبان‌گیر بسیاری از افراد شده است به همین دلیل نیز می‌توان گفت که به یک دغدغه بسیار بزرگ برای افرادی که دندان‌هایشان را کامپوزیت کرده‌اند و یا قصد اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت را دارند، تبدیل شده است.
در این مقاله به بررسی عوامل موثر در لک شدن کامپوزیت دندان، جلوگیری از لک شدن و در نهایت رفع لک روی کامپوزیت‌ها خواهیم پرداخت.


درمان و اصلاح لک شدن کامپوزیت دندان
اگر کامپوزیت دندان‌هایتان دچار لک و یا تغییر رنگ شده است، بهتر است هر چه سریع‌تر به دندانپزشک مراجعه کنید تا از پیشروی آن جلوگیری کنید.
اگر عاج دندان‌ها در زیر کامپوزیت دچار تغییر رنگ شده باشند تنها روش درمان آن، برداشتن کامپوزیت و ترمیم کردن دندان‌ها است.
اگر سطح ونیر کامپوزیت به طور کامل دچار تغییر رنگ شده است، در بیشتر مواقع باید کامپوزیت تعویض شود؛ البته در برخی موارد نیز دندانپزشک به ترمیم کامپوزیت می‌پردازد.
گاهی بین دندان و ونیر کامپوزیت، فاصله ایجاد می‌شود که روش‌های زیادی برای از بین بردن این فاصله وجود دارد و دندانپزشک مناسب‌ترین آن را انتخاب می‌کند اما اگر فاصله ایجاد شده به دلیل از بین رفتن صمغ باشد تنها راه تعویض کامپوزیت‌ها است.

توجه داشته باشید که گوشه‌های ونیر کامپوزیت بسیار آسیب‌پذیر هستند زیرا موادی که برای چسباندن کامپوزیت دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد، نرم‌تر از ونیر است بنابراین طبیعی است که آسیب پذیری بیشتری نسبت به ونیر کامپوزیت داشته باشد. برای جلوگیری از تغییر رنگ گوشه‌های دندان، بهره‌مندی از روش‌هایی مثل پولیش مرتب ونیر‌ها، عدم مصرف نوشیدنی های الکلی و دخانیات، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به صورت مداوم و... تاثیر بسزایی دارد.
همچنین انتخاب یک دندانپزشک ماهر و حرفه‌ای نیز بسیار مهم است چرا‌که چسباندن کامپوزیت به دندان، نیاز به مهارت بسیاری دارد و اگر توسط دندانپزشک غیرحرفه‌ای انجام شود، پس از مدتی با مشکلاتی نظیر لک شدن کامپوزیت دندان مواجه خواهید شد.

میزان رنگ پذیرى کامپوزیت چقدر است؟

رنگ پذیرى کامپوزیت به عوامل زیر بستگى دارد.

١- نوع کامپوزیت : کامپوزیتهاى نانوفیلر سرامیک که داراى فیلرهاى بسیار کوچک در حد نانو هستند، رنگ پذیرى کمترى دارند.

٢-کیفیت پالیش : بعد از چسباندن کامپوزیتها روى دندان، دندانپزشک مى باید انرا صاف و صیقلى نماید و هر چه اینکار دقیقتر باشد، رنگپذیرى کمتر است.

٣- رژیم غذایى بیمار : واضح است که اگر فرد مواد غذایى رنگى بیشتر مصرف کند، رنگ دندانها زودتر زرد مى شود

٤ بهداشت بیمار : هر چه بهداشت بهتر باشد، رنگ پذیرى کمتر است.

از عوامل گفته شده، دو فاکتور مربوط به دندانپزشک و دو فاکتور مربوط به خود فرد است

اثر قهوه بر تغییر رنگ کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان: ثبات رنگ طولانی مدت از عوامل مهم موفقیت در ترمیم های کامپوزیتی می باشد. چنانچه تغییر رنگ در کامپوزیت ها مدت کوتاهی پس از درمان اتفاق بیفتد سبب شکست درمان و نارضایتی بیمار می شود. ثبات رنگ کامپوزیت ها خصوصا در نواحی ای که از نظر زیبایی مهم هستند، بسیار حائز اهمیت است. مهمترین مسئله این است که تغییر رنگ کامپوزیت ها با چشم قابل مشاهده نباشد. این تغییر رنگ می تواند ناشی از  عوامل خارجی مانند نوع تغذیه بیمار مانند نوشیدنی های رنگی مثل چای و قهوه، دهانشویه ها و یا حتی برخی داروها باشد. یا می تواند ناشی از عوامل داخلی مانند جنس و استحکام ماده کامپوزیتی باشد.

۲۶ فروردين ۰۲ ، ۲۰:۲۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

آیا می شود کامپوزیت دندان را برداشت؟

آیا می شود کامپوزیت دندان را برداشت؟
همه دوست دارند که بهترین و طبیعی‌ترین روش را برای اصلاح طرح لبخند انتخاب کنند تا پس از انجام اصلاح طرح لبخند، منظره‌ای مصنوعی و غیر‌طبیعی روی دندان‌هایشان ظاهر نشود؛ به همین دلیل نیز افراد می‌خواهند با آزمون و خطا و محک زدن روش‌های متعدد، مناسب‌ترین روش را انتخاب کنند.
درواقع افراد با پرسیدن سوال "آیا می‌شود کامپوزیت دندان را برداشت؟" می‌خواهند بدانند که در این روش، راه برگشتی وجود دارد یا خیر؟
همانطور که گفته شد مهم‌ترین مزیت کامپوزیت دندان، نتراشیدن دندان است و یا در بسیاری از موارد فقط یک تراش بسیار جزئی انجام می‌شود و همین امر کامپوزیت دندان را به روشی قابل برگشت تبدیل کرده است.
پس شما با این توضیحات پاسخ سوال "آیا می‌شود کامپوزیت دندان را برداشت؟" را به خوبی دریافت کردید، زمانی که گفته می‌شود کامپوزیت روشی قابل برگشت است یعنی امکان برداشتن آن وجود دارد.
البته نکته بسیار مهمی که در رابطه با برداشتن کامپوزیت از روی دندان وجود دارد این است که باید کامپوزیت توسط دندانپزشکی حرفه‌ای و متخصص انجام شود؛ درواقع در صورتی که کامپوزیت دندان اصولی انجام نشود، در طولانی مدت سبب آسیب رسیدن به دندان شده و همین امر سبب می‌شود دیگر نتوانید کامپوزیت را از روی دندان بردارید و باید برای همیشه دندان‌هایتان را روکش کامپوزیت و یا لمینت کنید.

پس اگر می‌خواهید از مزیت و ویژگی قابل برگشت بودن کامپوزیت بهره‌مند شوید حتما دندانپزشک زیبایی متخصص و ماهری را برای کامپوزیت دندان‌هایتان انتخاب کنید؛ تا اگر پس از مدتی قصد برداشتن کامپوزیت را داشتید، بدون هیچ مشکلی نسبت به برداشتن کامپوزیت از روی دندان‌هایتان اقدام کنید.

اگر دندانهامون رو کامپوزیت ونیر کنیم، آیا مى تونیم هر وقت بخواهیم ریموو کامپوزیت انجام دهیم؟

اما جواب: کامپوزیت ونیر هم مثل پر کردن دندان است، لایه نازک کامپوزیت کاملا با سطح دندان باند شده و امکان کندن ان نیست و اگر لازم باشد باید انرا تراشید. بنابراین بهتر است به درمان کامپوزیت ونیر به عنوان یک کار موقتى که هر وقت دلتان خواست انرا بردارید یا بگذارید، نگاه نشود. هر چند در صورت لزوم مى توان انرا برداشت و مجددا کامپوزیت ونیر را تکرار کرد.

برداشتن کامپوزیت دندان چه زمانی ضروری است؟

افرادی که دارای دندان‌های نامتقارنی هستند معمولا از روش کامپوزیت برای پوشاندن عیوب دندان‌های خود استفاده می‌کنند که ممکن است برخی از افراد پس از انجام کامپوزیت به هر دلیلی پشیمان شوند و قصد برداشتن آن‌ را داشته باشند.

اما سوال پرتکراری که در رابطه با کامپوزیت توسط افراد پرسیده می‌شود این است که:

"برداشتن کامپوزیت دندان چه زمانی ضروری است؟"

بهتر است بدانید که زمان ضروری و واجب برای برداشتن کامپوزیت به شرایط افراد بستگی دارد و جدا کردن کامپوزیت دلایل متعددی دارد.

۲۱ فروردين ۰۲ ، ۲۲:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

تکنیک لیرینگ در کامپوزیت دندان

تکنیک لیرینگ در کامپوزیت دندان
زمانی که افراد می خواهند بهترین روش را برای اصلاح طرح لبخند انتخاب کنند، مطمئنا با تکنیک لیرینگ در کامپوزیت دندان مواجه می شوند؛ بنابراین اولین سوالی که در ذهنشان ایجاد می شود این است که تکنیک لیرینگ در کامپوزیت دندان چیست؟ و چه مزیتی نسبت به دیگر روش‌ها و تکنیک‌ها دارد؟
در این مقاله به تفصیل درباره این تکنیک بحث خواهیم کرد؛ بنابراین اگر از طرفداران روش کامپوزیت دندان هستید، این مقاله برای شما بسیار کاربردی خواهد بود.

آشنایی با تکنیک لیرینگ در کامپوزیت دندان
دو روش کامپوزیت دندان و لمینت، از روش‌های بسیار پرطرفدار در اجرای طرح لبخند هستند که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ برخی از این تفاوت‌ها سبب شده است این دو روش، رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشته باشند.
به عنوان مثال یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های لمینت و کامپوزیت دندان، رنگ طبیعی است که سبب محبوبیت لمینت نسبت به کامپوزیت شده است.
در گذشته رنگ غیر‌طبیعی کامپوزیت به یکی از اصلی‌ترین معایب آن تبدیل شده بود اما با گذشت زمان و ظهور روش‌ها و تکنیک‌های جدید، کامپوزیت توانست ضعف‌ها و عیب‌های خود را تصحیح کند بنابراین همچنان در میدان رقابت باقی بماند.
تکنیک لیرینگ در کامپوزیت دندان، در جهت رفع این مشکل ابداع شد که در ادامه با آن و نحوه انجام آن آشنا خواهید شد.

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی است‌که درنهایت به ایجاد لبخندی زیبا منجر میشود. فرآیند اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند، لثه های ناصاف و بدشکل را اصلاح و مشکلات دیگر دندان را برطرف مینماید. همچنین اصلاح طرح لبخند میتواند بطور چشمگیر طول، عرض، رنگ و شکل دندان هارا تغییر دهد تا ظاهری شاداب و متناسب داشته باشید. طراحی لبخند فقط جنبه زیبایی ندارد بلکه با انجام این درمان عملکرد سیستم جونده ما نیز بهبود می‌یابد.

عده ای تصور می کنند سفیدترین رنگ بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان طبیعی است در صورتی که این یک باور غلط است زیرا لبخند های سفید و درخشانی که در تلویزیون می بینید در دنیای واقعی غیر طبیعی اند. در ادامه چند قانون مهم که هنگام انتخاب رنگ کامپوزیت دندان باید مد نظر داشته باشید را بیان می کنیم :

اگر رنگ پوست شما تیره است باید از سایه‌ها و درجه‌های طبیعی‌تر رنگ استفاده کنید. هرچه کنتراست ایجاد شده بیش تر باشد دندان ها درخشان تر دیده می شوند بنابراین سعی کنید سایه های رنگی طبیعی تر انتخاب کنید نه رنگ های درخشان.

اگر رنگ پوست شما روشن است، بهترین رنگ برای کامپوزیت دندان رنگ های سفید روشن است زیرا در این افراد بین رنگ پوست و رنگ دندان‌ها کنتراست زیادی ایجاد نمی‌شود. بهترین رنگ برای این افراد رنگ B2 است.

به سفیدی رنگ چشم خود دقت کنید. اگر رنگی که انتخاب می کنید از سفیدی چشم شما سفیدتر باشد، دندان‌هایتان یک حالت غیرطبیعی پیدا می‌کند و کامپوزیت ونیر شما طبیعی به نظر نمی رسد. سفیدی چشم، نزدیک‌ ترین و دقیق‌ترین منبع برای تشخیص رنگ دندان‌هااست.

برای سفیدی طبیعی و واقعی در کامپوزیت دندان طبیعی می توانید از تکنیک رنگ لایه به لایه استفاده کنید. اگر دقت کرده باشید دندان های واقعی نیز درجه بندی رنگی دارند به گونه ای که لبه های دندان شفاف و اواسط و میانه های دندان مات است. می توانید رنگ های سفید را انتخاب کرده و با استفاده از تکنیک کامپوزیت لیرینگ به آن ظاهری طبیعی بدهید.

چه کسانی نباید از کامپوزیت ونیر استفاده کنند:

تقریبا بیشتر افراد می توانند از کامپوزیت دندان برای اصلاح طرح لبخند خود استفاده کنند. باید دانست که روشهای دندانپزشکی زیبایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان روی دندان هایی که اساسا سالم هستند کاربرد دارد. در واقع کامپوزیت و لمینت تنها برای برطرف نمودن مشکلات زیبایی دندان ها مانند رفع کجی دندان هاف فاصله ی بین دندان ها و... بکار می روند و در مورد مشکلات درمانی و عملکردی دندان ها نمی توانند کارایی داشته باشند. به همین دلیل برای دریافت کامپوزیت و لمینت ابتدا متخصص دندانپزشکی زیبایی وضعیت دندان های شما را ارزیابی می کند و در صورتی مشکل اساسی دندان نداشته باشید این روشها را روی دندان های شما اعمال می کند. برای کسانی که مشکلات دندانپزشکی از قبیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه، کجی شدید دندان ها و... دارند ابتدا باید با روشهای دیگر دندانپزشکی این مشکلات برطرف شوند سپس برای زیبایی دندان ها از روشهای دندانپزشکی زیبایی کامپوزیت دندان و لمینت دندان استفاده شود. بطور کلی افرادی که مشکلات زیر را داشته باشند ،تا زمان برطرف نمودن مشکل، نمی توانند کاندید خوبی برای دریافت کامپوزیت دندان و لمینت دندان باشند.

۱۶ فروردين ۰۲ ، ۱۳:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

باز شدن چسب لمینت دندان

باز شدن چسب لمینت دندان
باز شدن چسب لمینت دندان یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که دندان‌هایشان را لمینت کرده‌اند و یا در آینده نزدیک تصمیم به این کار دارند.
طول عمر لمینت دندان در مقایسه با کامپوزیت، بسیار بیشتر است اما اگر دهان و دندان در شرایط مساعدی قرار نداشته باشد و فرد به خوبی از آن‌ها مراقبت نکند شاهد بروز مشکلاتی نظیر باز شدن چسب لمینت دندان، شکستگی، تغییر رنگ و... آن خواهد بود.
مطمئنا شما نیز دغدغه افتادن لمینت دندان‌هایتان را دارید، به همین دلیل نیز در حال مطالعه این مقاله هستید؛ پس توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با هم تمام عواملی که باعث باز شدن چسب لمینت‌ها می‌شوند را بررسی کنیم و با رعایت موارد ذکر شده، از افتادن و یا آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری کنیم.

آیا لمینت سرامیکی دائمی است؟

بررسی طول و ماندگاری لمینت سرامیکی دندان
داشتن لبخندی زیبا با دندان‌های براق و مرتب، بی‌شک آرزوی تمام انسان‌ها است. امروزه به‌کمک روش‌های جدید درمانی، تحقق این آرزو کار دشواری نیست. دندان‌پزشکان از طریق ساخت ونیر (روکش) دندان می‌توانند به‌طور کامل نواقص دندان‌های شما را از بین ببرند. برای ساخت روکش دندان از دو ماده ونیر کامپوزیت و پرسلن ونیر استفاده می‌شود.
دندان‌پزشکان برای اینکه پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی را روی دندان‌های شما قرار دهند، مقدار کمی از دندان (حدوداً نیم‌ میلی‌متر) را می‌تراشند به همین دلیل، لمینت سرامیکی یک روش دائمی بوده و بسته به جنس لمینت و عادات بهداشتی شما طول عمر آن متفاوت است. در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا لمینت سرامیکی دائمی است؟ چه تفاوت‌هایی با کامپوزیت دارد و چطور می‌توانیم طول عمر لمینت سرامیکی دندان را افزایش دهیم.


آیا لمینت به دندان آسیب می‌رساند؟

در جواب این پرسش باید گفت که هیچ کدام از انواع لمینت دندان، به دندان و مینای دندان آسیبی نمی‌رسانند. به خصوص لمینت بدون تراش دندان که احتمال آسیب دیدگی دندان‌ها، تقریبا صفر است.

پس از شکسته شدن یا افتادن لمینت دندان چه باید کرد؟

اگر متوجه شدید که لمینت دندان شما دچار مشکل شده است به هیچ عنوان اقدام خودسرانه انجام ندهید. مهمترین چیز حفظ سلامت دندان طبیعی شما می باشد، هرگونه اقدام خودسرانه ممکن است به دندان طبیعی شما آسیب بزند. برای رفع مشکل، جلوگیری از وقوع مشکلات بیشتر و حفظ سلامت دندان طبیعی به یک متخصص دندانپزشک مراجعه کنید. اگر لمینت از روی دندان شما افتاده باشد، بهتر است آن را با خود به کلینیک دندانپزشکی ببرید و از دندانپزشک خود بخواهید که راه حل مناسب را پیاده کند.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان برای افرادی که دارای دندانهای دو رنگ هستند و یا دندانهایشان کج، دارای طول بلندتر یا کوتاهتر از سایر دندان‌ها است توصیه می‌شود همچنین برای افرادی که قسمتی از دندانشان ساییده شده و یا دندانها در یک ردیف قرار ندارند پیشنهاد می‌شود.

۰۷ فروردين ۰۲ ، ۱۹:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا