آیا لمینت سرامیکی دائمی است؟

بررسی طول و ماندگاری لمینت سرامیکی دندان
داشتن لبخندی زیبا با دندان‌های براق و مرتب، بی‌شک آرزوی تمام انسان‌ها است. امروزه به‌کمک روش‌های جدید درمانی، تحقق این آرزو کار دشواری نیست. دندان‌پزشکان از طریق ساخت ونیر (روکش) دندان می‌توانند به‌طور کامل نواقص دندان‌های شما را از بین ببرند. برای ساخت روکش دندان از دو ماده ونیر کامپوزیت و پرسلن ونیر استفاده می‌شود.
دندان‌پزشکان برای اینکه پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی را روی دندان‌های شما قرار دهند، مقدار کمی از دندان (حدوداً نیم‌ میلی‌متر) را می‌تراشند به همین دلیل، لمینت سرامیکی یک روش دائمی بوده و بسته به جنس لمینت و عادات بهداشتی شما طول عمر آن متفاوت است. در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا لمینت سرامیکی دائمی است؟ چه تفاوت‌هایی با کامپوزیت دارد و چطور می‌توانیم طول عمر لمینت سرامیکی دندان را افزایش دهیم.
ونیر کامپوزیت چه تفاوتی با لمینت سرامیکی دارد؟
دندان‌پزشکان از ونیر کامپوزیت بیشتر برای رفع شکستگی‌های جزئی، رفع فاصله بین دندان‌ها، تنظیم ارتفاع دندان‌ها با یکدیگر و از این قبیل مشکلات استفاده می‌کنند. در عوض، لمینت سرامیکی اغلب برای تعمیر دندان‌های به‌شدت آسیب دیده استفاده می‌شوند. همچنین قیمت کامپوزیت بسیار پایین‌تر از قیمت لمینت دندان است. از دیگر تفاوت‌های لمینت و کامپوزیت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    لمینت‌های سرامیکی در آزمایشگاه‌های دندان‌پزشکی ساخته می‌شوند؛ اما روکش‌های کامپوزیت به‌طور مستقیم روی دندان‌ها قرار می‌گیرند
•    برای تکمیل لمینت‌های دندان به حداقل 2 هفته زمان نیاز است؛ اما طول درمان کامپوزیت دو الی سه جلسه است.
•    روکش‌های کامپوزیت به‌اندازه روکش‌های لمینت مقام نیستند
•    روکش‌های کامپوزیت طول عمر کمتری دارند و زودتر از لمینت‌های دندان شفافیت خود را از دست می‌دهند.

لمینت سرامیکی بهتر است یا کامپوزیت ونیر

تنها راه تعیین صحیح اینکه روکش های کامپوزیت دندان برای شما مناسب است یا لمینت سرامیکی، این است که با دندانپزشک خود در مورد اهداف خود از دریافت روکش صحبت کنید و ملاحظات شخصی خود را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر ، مهمترین مساله برای شما چیست؟ اگر به دنبال مقرون به صرفه ترین راه حل هستید ، احتمالاً یک طرح درمانی با روکش کامپوزیت مناسب خواهد بود. با این حال ، اگر شما مشکل زیبایی دندان هایتان شدید است ، یا به دنبال طبیعی ترین و با دوام ترین راه حل درمانی هستید (و هزینه آن نیز برایتان قابل توجه نیست) ، روکش لمینت سرامیکی نتیجه ای خارق العاده به شما می دهد.

 

مراحل لمینت سرامیکی دندان:

    معاینه‌ی بیمار و در صورتی که دندان‌هایتان جهت آماده‌سازی نیاز به کارهای خاصی مثل ارتودنسی و... داشته باشد در این مرحله مشخص می‌شود.
    انجام کارهای آماده‌سازی دندان.
    در این مرحله، دندان به میزان خیلی کمی تراش داده می‌شود.
    قالب‌گیری و فرستادن قالب به لابراتور.
    در بعضی موارد، ابتدا قالب موقت برای بیمار گذاشته می‌شود و در صورتی که همه‌چیز درست باشد، قالب نهایی گذاشته می‌شود.
    گذاشتن قالب نهایی لمینت دندان ، مرحله‌ی آخر است.

هزینه لمینت دندان چگونه محاسبه می‌شود؟

لمینت دندان: به طور کلی هزینه‌ی لمینت به روش کامپوزیتی، نسبت به روش سرامیکی ارزان‌تر می‌باشد. قیمت حدودی روش کامپوزیت دندان ، حدودا بین 500 هزار تومان الی 900 هزار تومان و قیمت لمینت سرامیکی بین 1000.000تومان الی 1600.000تومان برای هر دندان می‌باشد.البته این قیمت در هر کلینیک متفاوت است و گاهی بیشتر هم خواهد بود.برای کم کردن هزینه شما برای انجام لمینت دندان کلینیک دندانپزشکی  را پیشنهاد میدهیم تا از شرایط اقساط نیز برخوردار شوید.