ایا بیرون زدگی و یا تو رفتگی فک را می توان با درمانهای کامپوزیت ونییر یا لمینت اصلاح کرد؟
باید بگم خیر...
روشهای دندانپزشکی زیبایی فقط برای اصلاح شکل و رنگ و فرم دندانها کاربرد دارد و مشکلات اسکلتال و رشدی فک مثل بیرون زدگی و یا عقب بودن فک را بایست با جراحیهای فک اصلاح کرد.
البته درمانهای ارتودنسی هم ممکن است در جهت اصلاح مشکلات رشدی فک بکار بیاید ولی در یک دوره زمانی خاصی .
یک تصور اشتباه در مورد کامپوزیت ونییر اینه که پوسیدگی و خرابی احتمالی دندان در زیر پوسته ونییر باقی می ماند .
در حالیکه اینطور نیست و قبل از انکه لایه ونییر روی سطح دندان چسبانده شود ، کلیه پوسیدگیها و مشکلات دندانی برطرف می شود و سپس ونییر روی دندانها قرار می گیرد .
ویدیو فوق کامپوزیت ونیر انجام شده برای یکی از مراجعه کنندگان عزیز بود ، شفافیت اینکار بدلیل نوع کامپوزیت ، تکنیک درمان و کیفیت پالیش و پرداخت بود.

لمینت ناموفق

لمینت دندان در بازگردان زیبایی لبخند معجزه می کند. اصولا طول عمر و ماندگاری لمینت دندان برای سال ها دوام دارد و دندانپزشک آن ها را به شکل کاملا ثابت و چسبیده روی دندان قرار می دهد. با این حال در مواقعی ممکن است پیش از اتمام ماندگاری پیش بینی شده برای لمینت دندان، افتادن یا شکست لمینت را تجربه کنید و این یعنی لمینت ناموفق.  احتمال چنین رویدادی بسیار کم است اما بهرحال این احتمال وجود دارد.

آیا لمینت دندان درد دارد؟

لمینت دندان با دوام ترین  گزینه است و یک راه حل طولانی مدت عالی است که در برابر تغییر رنگ های آینده مقاوم خواهد بود.

روکش لمینت یکی از محافظه کارترین روشهای درمانی در دندانپزشکی است. احتمال بروز برخی از ناراحتی های زودرس  در طی فرایند دریافت لمینت وجود دارد. در لمینت سرامیکی  برای اصلاح زیبایی لبخند، اغلب به اندازه ی 3/3 میلی متر برای رسیدن به هدف زیبایی  از سطح خارجی دندان برداشته می شود.  و دندان به میزان کم  ممکن است واکنش نشان دهد.  برخی  موقعیتها در لمینت دندان نیز وجود دارد که تراشیدن دندان صورت نمی گیرد و بنانبراین میزان درد و ناراحتی صفر است.

دریافت لمینت دندان شامل مراحل زیر است: 1- آماده سازی دندان و قرار دادن روکشهای موقتی. 2. چسباندن روکشهای دائمی لمینت دندان ، در هر نقطه از همان روز تا دو هفته بعد. در طی روش ، هیچ دردی درگیر نمی شود. قبل از شروع عمل ، از بی حسی موضعی استفاده می شود. برخی از بیماران من درخواست اکسید نیتروژن می کنند که به اضطراب کمک می کند و آنها را آرام می کند.

فرایندی که بیماران برای دریافت ونیرها طی می کنند در نهایت عاری از درد است. برخی از افرادی که دندانهای بسیار حساس دارند ممکن است  مقداری ناراحتی را تجربه کنند اما هیچ درد جدی در فرایند دریافت ونیر ها وجود ندارد. در لمینت دندان ، فرایند دریافت به تراشیدن دندانهای طبیعی جهت آماده سازی برای دریافت لمینت سرامیکی نیاز دارد. دندان ها به شکلی شکل می گیرند و تراشیده می شوند که باعث می شود لمینت در روی دندان به گونه ای قرار بگیرند که برجستگی نداشته باشد و تا حد امکان طبیعی به نظر برسند.

آیا می توان لمینت دندان را دوباره سفید کرد؟

لمینت دندان پوسته های سفارشی ساخته شده از موادی به رنگ دندان هستند که برای پوشش سطح جلوی دندان استفاده می شوند. به طور کلی از ونیر ها برای اصلاح طرح لبخند شما با تغییر رنگ ، شکل ، اندازه یا طول دندان مورد نظر استفاده می شود. از آنجا که پوسته ها به قسمت جلوی دندان (یا دندان ها) وصل شده اند ، از دندان طبیعی قابل تشخیص نیستند و طبیعی به نظر می رسند ، مگر اینکه بقیه دندان های شما تغییر رنگ دهد.

بسیاری از افراد برای اصلاح لبخند خود لمینت سرامیکی را در نظر می گیرند ، زیرا آنها یک راه حل طولانی تر برای سفید کردن دندان ها هستند. اما بعد از گذشت زمان لمینت سرامیکی می تواند از سفید روشن و زرق و برق دار تغییر رنگ یابد و مانند گذشته به نظر نرسد. سوالی که بیشتر بیماران می پرسند اینست که آیا می توان لمینت دندان تغییر رنگ یافته را دوباره سفید کرد؟ در ادامه به این سوال و چند پرسش دیگر پاسخ داده شده است.