afkare no

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

فرآیند کاشت دندان

کاشت دندان چیست؟

کاشت دندان جایگزینی است که در سه تکه می آید. این "ریشه" ای دارد که از یک تیتانیوم و یک برگچه تشکیل شده است که ریشه را به تاج دندان متصل می کند.
فرآیند کاشت دندان

هنگامی که تصمیم می گیرید کاشت دندان انجام دهید ، دندانپزشکان ما در South Hill Dental در Bolton، ON باید برای ارزیابی میزان واجد شرایط بودن دهان و فک شما را ارزیابی کنند. پوسیدگی می تواند استخوان فک و همچنین مینای دندان را از بین ببرد ، بنابراین تراکم و طول فک را بررسی می کنند تا ببینند آیا می تواند ایمپلنت را نگه دارد.

اگر دو یا چند ایمپلنت در کنار هم به دهان شما می روند ، پس برای نصب آنها باید فضای کافی وجود داشته باشد. همچنین ، فک به اندازه کافی ضخیم است تا آنها را محکم نگه دارد. اگر فک شما فاقد تراکم یا فضای کاشت است ، ممکن است برای جایگزینی دندان هایتان به گزینه دیگری نیاز داشته باشید.
قرار دادن ایمپلنت

پس از ارزیابی ارزیابی ، دندانپزشک ما در South Hill Dental در Bolton ، ON ، دهان خود را برای انجام عمل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت آماده می کند. در حین عمل ، لثه بیمار برش داده می شود تا مقدار استخوان لازم برای کاشت را در معرض دید خود قرار دهد. سپس دندانپزشک در اعماق استخوان سوراخ می کند تا پست های تیتانیوم قرار گیرد.

در بعضی از مراحل ، قبل از اینکه جراح لثه را ببندد ، عمل قطع عضو نیز بر روی هر پست انجام خواهد شد. برای بهبودی کامل از عمل جراحی ایمپلنت بین چهار تا شش ماه طول می کشد و سپس ، تاج روی شکم قرار می گیرد.

دریافت کاشت دندان یک روش سریع نیست ، بنابراین باید در نظر بگیرید که چه مدت مایل هستید منتظر بمانید تا دندانهایتان جایگزین شود. مراحل کاشت چندین ماه طول می کشد.

تفاوت بین مواد ایمپلنت چیست؟

بین مواد کاشت ایمپلنت تفاوت های عمده ای وجود دارد ، اگرچه نیازی به تحقیق در ساخت ، مدل و مواد کاشت دندان نیست (همانطور که هنگام خرید ماشین عمل می کنید) ، باید به پریودنتیست خود اطمینان کامل داشته باشید. از تخصص، تجربه و مهارت دندانپزشک خود اطمینان کامل داشته باشید و از گزینه های موجود در ایمپلنت آگاه باشید.

در زمان انتشار این مقاله ، بیش از 60 تولیدکننده مواد ایمپلنت دندان از جمله FDA ، شامل پایه ایمپلنت ، اتصالات (اباتمنت) و تاج تأیید شده است. این سیستم های کاشت دندان از نظر پیچیدگی ، کیفیت و قابلیت اطمینان متفاوت هستند.

اگر قصد دریافت کاشت دندان را دارید ، مطمئن باشید که پریودنتیست شما با سازنده هایی کار می کند که دارای سوابق بسیار خوبی هستند ، و آنها برای ارائه بالاترین کیفیت ممکن سرمایه گذاری کرده اند.

نکاتی که باید در مورد ایمپلنت دندان بدانیم:

    اگر برای انجام ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان یا سینوس لیفت باشد ممکن است فرد در هان خود پس از جراحی دانه‌های ریزی حس کند. که کاملا طبیعی است.
    در برخی موارد که فرد سینوس لیفت انجام داده باشد چون این عمل در فک فوقانی اتفاق می‌‌افتد باید فرد از عطسه و دمیدن در بینی خود به شدت پیشگیری کند.
    بعد از انجام کاشت دندان ممکن است فرد در اطراف ایمپلنت احساس ناراحتی کند  این درد ممکن است ناشی از رشد استخوان اطراف ایمپلنت باشد و حدود چند هفته به طول انجامد که برای رفع آن اصولا استامینوفن و ایبوپروفن توصیه می‌شود.
    برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از ایمپلنت دندان فرد باید بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کند و به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کند.
    دو ماه پس از کاشت دندان قالبگیری برای روکش اصلی صورت می‌گیرد و حدود سه ماه پس از تحویل روکش برای چک کردن نهایی و عدم فشارهای وارد بر ایمپلنت باید حتما به کلینیک مراجعه شود سپس مراجعات بعدی می‌تواند هر 6 ماه یکبار صورت گیرد.

 

۲۴ تیر ۹۹ ، ۱۳:۴۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

بعد از جراحی ایمپلنت دندان چه می توانید بخورید؟

بعد از جراحی ایمپلنت دندان چه می توانید بخورید؟

بیمار بعد از عمل جراحی کاشت دندان

 

نتیجه گیری از عمل جراحی کاشت دندان ، مهم است که غذاهای مناسب بخورید که به روند بهبودی شما کمک می کند. بسیار مهم است که در سه ماه اول بهبودی در رژیم غذایی نرم قرار بگیرید. در این مدت ایمپلنت های دندانی شما در حال ادغام هستند و شما پروتز موقت دارید که به معنای استفاده از آن برای جویدن غذاهای سخت یا ترد نیست.

 

حدود یک ساعت پس از عمل جراحی کاشت دندان ، ممکن است اسفنج های گازی که در دهان شما قرار گرفته است را جدا کنید و چیزی برای خوردن داشته باشید. حتماً برای 24 ساعت اول بعد از عمل از غذاهایی که نرم هستند استفاده کنید. برای چند ساعت بعد از عمل از غذاهای گرم و نوشیدنی ها خودداری کنید. همچنین ، حداقل 24 ساعت از نی نوشیدنی ننوشید. این اقدامات احتیاطی باعث می شود تا دهان به شما فرصت بهتری برای بهبودی مناسب پیدا کند.

چه غذاهایی را می توان بعد از جراحی کاشت دندان استفاده کرد؟

رژیم غذایی بعداز ایمپلنت

در اولین روزهای عمل جراحی کاشت توصیه می شود هنگام بهبودی از عمل کاشت دندان خود را از طریق نی بنوشید.

 

در اینجا لیستی از غذاهایی که باید از آنها با استفاده از عمل جراحی کاشت استفاده کنید ، ذکر شده است:

 

    رژیم غذایی مایع

        اب

        آب میوه ها از جمله شهد و آب میوه های دارای خمیر

        شیر

        قهوه / چای

        آبگوشت سوپ

        Jell-O

        پودینگ

        سوپ های خامه ای سخت

        پیوندهای میوه ای و گلدانها

        شیری

        تقویت ، اطمینان ، منابع و سایر مکمل های مایع

    میوه ها و سبزیجات

        میوه های نرم مانند موز ، انبه ، هلو و گلابی (از میوه هایی با دانه مانند تمشک ، توت فرنگی و غیره خودداری کنید)

        سس سیب

        سبزیجات بخار پز شده

    گوشت و سایر منابع پروتئینی

        ماهی آب پز

        خورش کباب شده یا مرغ

        سوپ هایی با قطعات کوچک نرم سبزیجات و گوشت

        توفو

    نان ، ماکارونی یا برنج

        نانهای نان نرم

        کلوچه

        پنکیک

        کلوچه

        اسپاگتی ، ماکارونی ، ماکارونی برنج

        غلات پخته شده ، تصفیه شده ، مانند خامه برنج ، جو دوسر ، رنده یا فرینا (کرم گندم)

    دیگر

        پودینگ

        ماست

        جو دوسر

        پوره سیب زمینی

        بستنی

        سیب

        پنیر کلم

        تخم مرغ های خرد شده

 

 

۱۸ تیر ۹۹ ، ۱۱:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

فرآیند عمل جراحی ایمپلنت دندان

 فرآیند عمل جراحی ایمپلنت دندان


مدت زمان انجام عمل به تعداد و همچنین پیچیدگی شرایط عمل بستگی دارد. ممکن است چند ایمپلنت دندان در یک عمل جراحی قرار داده شود در این حالت زمان عمل طولانی تر خواهد شد.
این جراحی معمولا تحت بی حسی موضعی انجام میشود در این حالت درد کاملا در دهان شما ازبین میرود و میتوانید در حین عمل بیدار بمانید. ممکن است از یک آرام بخش استفاده کنید تا در طول عمل اضطرابتان ازبین برود و یه شما کمک میکند آرام باشید.
بعد از اینکه لثه کاملا بیحس شد. دندانپزشک یک برش در لثه شما زده و یک سوراخ کوچک در استخوان فکتان ایجاد میکند و در این سوراخ قرار داده میشود.
در شرایط خاصی میتوان کشیدن دندان آسیب دیده و جایگزاری ایمپلنت را طی یک جلسه جراحی انجام داد که این روش ایمپلنت فوری یک جلسه ای نامیده میشود و همیشه قابل انجام نیست و همانطور که پیشتر ذکر شد در “شرایط خاصی” قابل انجام است.
اگر این حالت قابل انجام نباشد دندانپزشک ایمپلنت چند ماه (فک بالا ٣-۶ ماه و فک پایین ٢-۴ ماه) بعد از کشیدن دندان قرار میدهد تا استخوان فک زمان کافی برای ترمیم خود داشته باشد به این حالت “ایمپلنت تاخیری” گفته میشود.
در موارد نادر ممکن است نیاز باشد که عمل تحت بیهوشی انجام شود که در اینصورت عمل باید در مراکز خاص با تجهیزات خاص برای شما انجام شود در این صورت به طور کامل بیهوش میشوید ودر طول عمل خواب خواهید بود.ایمپلنت دندان فوری و تاخیری میتواند طی یک یا دو مرحله قرار داده شود
در روش یک مرحله ای میله و اتصالاتی که بین پروتز و ایمپلنت متصل میشوند همزمان قرار داده میشوند و بعد از پایان جراحی ضمائم آن در دهان قابل مشاهده است.در روش دو مرحله ای ابتدا میله آن در زیر لثه جایگذاری میشود (شما آن را در دهان خود نمی بینید) و مدتی (حدودا دو تا سه ماه) برای بهبود کامل لثه و استخوان صبر میکنیم.
بعد از گذشت زمان طی یک جراحی دیگر که جراحی بسیار سبکتری خواهد بود اتصالات به آن متصل خواهد شد.
در هر دو شیوه پس از گذشت دو تا چهار ماه از جراحی اولیه پروتز نهایی آماده و تحویل خواهد شد. در طول این زمان امکان ساخت انواع پروتز شامل موقت، ثابت یا متحرک بسته به شرایط وجود دارد که میتواند طی این دوران گذار مشکلاتی همانند جویدن غذا و زیبایی که در اثر از دست رفتن دندان ایجاد شده را تا حدودی بهبود ببخشد.

طول عمر ایمپلنت دندان یا کاشت دندان چقدر است

ایمپلنت دندان: در صورت نگهداری درست و رعایت نکات بهداشتی، به راحتی می‌توانید از ایمپلنت تا پایان عمر خود استفاده کنید. البته در بعضی موارد به صورت دوره‌ای جهت تنظیم ایمپلنت دندان خود باید به متخصص ایمپلنت تان مراجعه کنید.

احتمالاً شما هم شنیده اید طول عمر یک کاشت دندان 25 سال یا بیشتر است ، البته این درست است ، اما تا زمانی که از آنها مراقبت صحیح کنید. اینکه ایمپلنت دندان برای همیشه ماندگار باشد ، تحت تأثیر عوامل مختلفی چون

  •     چقدر خوب مراقب کاشت های دندانی خود هستید ، مانند نخ دندان و مسواک زدن روزانه ، مراجعه به دندانپزشک هر شش ماه یکبار
  •     از جویدن یا گاز گرفتن چیزهای بسیار سخت مانند نوک قلم یا مداد و از باز کردن بسته ها با دندان خودداری کنید.
  •     دندانپزشک شما در کار گذاشتن ایمپلنت دندان  چقدر ماهر است. کارشناسان می دانند چگونه می توان پیشرفت استخوان بندی را ارزیابی کرد
  •     و اینکه آیا استخوان فک شما به طور کامل ایمپلنت را جذب کرده است.
  •     سبک زندگی و سلامت کلی شما

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

احساس درد و ناراحتی بعد از ایمپلنت دندان برحسب گستردگی جراحی معمولی است. اگر دندانپزشک شما بعد از عمل برای شما مسکن تجویز نکرد یعنی میزان درد و ناراحتی شما کم خواهد بود. زمانی که احساس ناراحتی و درد بعد از کاشت ایمپلنت کردید میتوانید از ایبوپروفن یا تینول استفاده کنید. بعد از 3 تا 5 ساعت بعد از ایمپلنت دندان بی حسی از بین میرود و احساس ناراحتی خواهید کرد. پس بهتر است قبل از اینکه بی حسی از بین برود از غذای نرم و دوز اول داروی تجویزی پزشک که ضد درد است مصرف کنید. در حین انجام ایمپلنت ممکن است کمی درد احساس کنید که این درد طبیعی بوده و معمولا بین 6 تا 10 روز پس از جراحی ادامه دارد که می‌توانید با تجویز دندانپزشک خود از داروهای مسکن استفاده کنید. همچنین اگر تورم در دهان و لثه‌ خود احساس کردید بعد از گذشت 3 الی 5 روز کاهش و بهبود می‌یابد.

قیمت ایمپلنت دندان چقدر است؟

این راهنما به شما در درک قیمت ایمپلنت دندان در  ایران و تهران کمک می کند. ایمپلنت ارزان و ایمپلنت اقساطی قابل دستیابی است.

دهان دارای 28 دندان (به استثنای دندان های عقل) ، 14 عدد روی هر فک است. متخصص ایمپلنت شما 14 ایمپلنت دندان بر روی هر فک نصب نخواهد کرد. این از نظر پزشکی قابل استفاده نیست. بیشترین تعداد 8 کاشت دندان در هر قوس است و کمترین آن حداقل 2 کاشت دندان است.

با افزایش تعداد پایه های ایمپلنت ، پروتز (دندان مصنوعی یا پل ثابت) پایدارتر می شود. قیمت ایمپلنت دندان با هر کاشت دندان اضافی نیز بالا می رود.

هزینه هر کاشت دندان در تهران بسته به نوع ایمپلنت بین 2700 تا 4ونیم میلیون  برای هر پایه ایمپلنت می باشد. با این وجود ، مهمترین نکته برای دریافت  ایمپلنت دندان با قیمت کم ، مراجعه به یک متخصص معتبر در زمینه ایمپلنت دندان است.

۰۷ تیر ۹۹ ، ۱۴:۵۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا