بهترین نوع لمینت دندان

لمینت سرامیکی یک از روش‌های با دوام برای اصلاح طرح لبخند است. فرض کنید دندان‌های شما علاوه بر بدرنگ بودن، کاملا نامنظم هستند و دوست ندارید از روشی مثل ارتودنسی که زمان زیادی برای طی شدن روند درمان نیاز دارد، استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید بهترین نوع لمینت دندان را انتخاب کنید، باید نکات زیادی از جمله جنس دندان، شرایط بیمار و... را در نظر گرفت. اما در نهایت انتخاب نوع برند و کیفیت ونیرهای کامپوزیت است که می‌تواند باعث زیبایی بیشتر و افزایش کارایی این روش شود. از همین رو شرکت‌های زیادی درصدد تولید روکش‌های با کیفیت برآمده‌اند.
برای انتخاب بهترین لمینت برای دندان چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
در واقع هر شخص با توجه به شرایط خود باید روکش لمینت دندانش را انتخاب کند. برای اینکه بگوییم چه لمینتی برای شما مناسب است، باید فاکتورهای زیادی را در نظر بگیریم:
1.    نوع لمینت
نمی‌توان نقش برند و کیفیت آن بر نتیجه کار را نادیده گرفت. بنابراین پس از بررسی شرایط دندانتان و مشورت با متخصص، بهترین برند را برای پوشاندن نقص‌های دندان برگزینید.
2.    کیفیت حفظ رنگ
هر چند متخصصان تأکید زیادی بر مراقبت و نگهداری از دندان بعد از روکش لمینت دارند. اما جنس و کیفیت اولیه لمینت نیز تأثیر زیادی بر دوام براقیت و زیبایی رنگ اولیه روکش دارد.
3.    طبیعی بودن
بی شک شما هم جز افرادی هستید که ترجیح می‌دهید لمینت دندانتان طبیعی به نظر رسیده و منجر به حس بد در مخاطب نشود. بنابراین انتخاب برندهای جدیدی که ظاهری مشابه با دندان طبیعی دارند عاقلانه‌ترین کار ممکن است.
4.    دوام و استحکام
اغلب لمینتها از استحکام خوبی برخوردارند و اگر بتوانید به خوبی از آن نگهداری کنید، بدون هیچ مشکلی چندین سال برای شما عمر می‌کنند. اما برندهای با کیفیتی نیز به بازار عرضه شده است که کیفیت بسیار بالاتری از قبل دارند و استحکام روکش‌ها را تضمین می‌کنند.

انتخاب رنگ مناسب لمینت دندان

انتخاب رنگ مناسب برای روکشهای سرامیکی شما می تواند یک تصمیم بزرگ باشد. با این حال ، این فرایندی است که یک دندانپزشک زیبایی با تجربه ، می تواند به راحتی شما را راهنمایی کند.

بسته به رنگ فعلی دندان ها و نیز اهداف شما ، برنامه درمانی می تواند بسیار متفاوت باشد ، بنابراین مهم است که به وضوح نتیجه مورد نظر خود را دریافت کنید - خواه لبخند سفید "هالیوود" مدنظرتان باشد ، یا سایه ای طبیعی تر. هنگام طراحی یک مدل لبخند ، همیشه رنگ پوست ، رنگ چشم و جنسیت فرد در نظر گرفته می شود. این خصوصیات به متخصص دندانپزشک کمک می کند سایه ای را انتخاب کند که هم زیبایی شناختی و هم سبک زندگی فرد تکمیل شود. برای جلوگیری از نتیجه غیر طبیعی ،  همیشه به بیماران توصیه می شود سایه ای انتخاب کنند که سفید تر از سفیده های چشمانشان نباشد. برای برخی سفید کردن چهار تا شش دندان با لمینت دندان ممکن است نتیجه مطلوب را بدست آورد ، در حالی که برای برخی دیگر ، ممکن است روکش های بیشتری لازم باشد تا تمام دندان های قابل مشاهده در بالا و پایین برای اصلاح لبخند به کار گرفته شود.