afkare no

۴۰ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

درصورت شکستن لمینت چه باید کرد؟

 

 

لمینت ها ترمیم دندان پایدار و با دوام هستند. با این حال ، مانند دندانهای طبیعی ، لمینت گاهی اوقات می توانند تراشه یا شکسته شوند. خوشبختانه ، این وضعیت به راحتی قابل درمان است. با کمک دندانپزشکان روکش شکسته شما چیزی برای ایجاد وحشت نیست.

در صورت شکستن لمینت من چه کاری باید انجام دهم؟

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که هر قطعه شکسته را که از دهان شما خارج شده است ، جمع کنید. اگر لمینت سرامیکی شما هنوز به دندان شما چسبانده شده است ، با دقت آن را برداشته و آن را ذخیره کنید. با پیچیدن آن در یک ماده نرم مانند پنبه یا بافت و نگه داشتن آن در یک ظرف محکم ، تا زمانی که بتوانید آن را به مطب دندانپزشک خود بکشید ، از لمینت دندان بیشتر در برابر آسیب بیشتر محافظت کنید. اگر لمینت شما جابجا شده یا شکسته شود ، باید در اسرع وقت قرار ملاقات دندانپزشکی را تعیین کنید.در بعضی موارد ، لمینت ممکن است بدون شکستن از حالت خاموش خارج شوند اگر این اتفاق بیفتد ، معمولاً دندانپزشک شما بدون دردسر ساخت لمینت جدید می تواند آن را جایگزین کند. دندانپزشک شما می تواند با استفاده از کانتورینگ دندان ، تراشه های کوچک در لمینت روکش را صاف کند. اما ، یک روکش شکسته یا ترک خورده قابل تعمیر نیست و یک آزمایشگاه دندانپزشکی باید یک مورد جدید ایجاد کند. مراقبت از لمینت دندان، کامپوزیت دندان و نیز ایمپلنت دندان حرف اول را در موفقیت این روش های دندانپزشکی می زند.

بیشتر بخوانید: نحوه ی انجام ایمپلنت دندان، تغییر رنگ کامپوزیت دندان، رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان،

جلوگیری از شکستن لمینت دندان

روکش های شما بادوام بوده و طراحی شده تا سالها ماندگار شود. با این حال ، آنها می توانند در شرایط خاصی تراشه یا شکسته شوند. بهترین راه برای جلوگیری از روکش شکسته یا آسیب دیده ، تمرین عقل سلیم است و مراقب ترمیم های خود باشید. سعی کنید از گاز گرفتن وسایل غذایی سخت با روکشهای خود خودداری کنید. اگر دندان های خود را خرد کنید ، خوابیدن در یک محافظ در دهان می تواند به شما در جلوگیری از احتمال آسیب رساندن به روکش های شما کمک کند. با مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان حداقل یکبار از دندان طبیعی و روکش خود مراقبت کنید. سرانجام ، متعهد شوید که برای تمیز کردن و معاینات دوساله به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این بازدیدها نه تنها دندانهای طبیعی شما را حفظ می کند بلکه به دندانپزشک شما امکان می دهد ترمیم های دندان شما را از نظر خطرات یا آسیب های احتمالی نظارت کند.

https://www.frechtmandental.com/blog/post/what-

 

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۲۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

 

 

اکثر بیماران پس از قرار دادن ایمپلنت ، فقط درد کمی نشان می دهند. آنتی بیوتیک های مناسب و داروهای ضد درد را برای شما توصیه می کنیم تا بهبود شما در حد امکان آسان باشد. بطور کل نحوه ی انجام ایمپلنت دندان به گونه ای است که مقدار کمی از درد طبیعی است.

می دانیم که برخی از افراد از رویه های دندانپزشکی می ترسند و دندانپزشکی آرام بخش را ارائه می دهیم تا به کاهش این ترس ها کمک کند. مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان و نیز رعایت رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان در کاهش درد و خونریزی پس از ایمپلنت موثر است.

آیا کاشت دندان می تواند چندین دندان جایگزین کند؟

بله! ایمپلنت های دندانی می توانند جایگزین تک دندان یا چند دندان شوند. دقیقاً همانطور که می توانیم بر روی دندان ها پل بسازیم ، می توانیم بر روی ایمپلنت ها نیز بسازیم. گاهی اوقات ، می توانید 2 ایمپلنت برای جایگزینی 3 دندان از دست رفته دریافت کنید. اگر کلیه دندانهای خود را از دست ندهید ، بعضی اوقات می توانیم 5-7 ایمپلنت قرار دهیم و پل های قوس کامل را به ایمپلنت ها وصل کنیم. در موارد دیگر ، ما می توانیم 2-4 ایمپلنت برای کمک به لنگر دندان مصنوعی قابل جابجایی قرار دهیم.

تفاوت بین ترمیم ثابت ایمپلنت دندان و ترمیم ایمپلنت دندان قابل جابجایی چیست؟

ترمیم ثابت ایمپلنت دندان به طور دائم در دهان سیمان می شود و توسط بیمار قابل برداشت نیست. ترمیم قابل جابجایی (مانند یک دندان مصنوعی با پشتیبانی از ایمپلنت) باید در شب برای اهداف تمیز انجام شود و استراحت به بافت های بیمار داده شود.

چندین فاکتور وجود دارد که تعیین می کند کدام گزینه درمانی برای شما مناسب است. این شامل خواسته های شما ، سلامتی دهان و دندان ، میزان و کیفیت استخوان و بودجه شما می شود.

بهترین کاندید ایمپلنت دندان چه کسی است؟

بهترین کاندیدای کاشت دندان بزرگسالان است که از نظر سلامتی متوسط ​​و خوب هستند. حداقل سن برای دریافت کاشت دندان 20 سال یا دو سال از آخرین رشد رشد شما است. محدودیت سنی بالایی وجود ندارد. در دهه 90 بیماران زیادی داشتیم که برای معالجه مراجعه می کردند!

برخی از شرایط پزشکی و سایر عوامل ممکن است اثر بخشی درمان کاشت دندان را کاهش دهد ، از جمله:

  • بهداشت دهان و دندان ضعیف
  • بیماری لثه
  • سیگار کشیدن
  • دیابت
  • مقادیر کم ویتامین D
  • کمبود کیفیت و کمیت استخوان

لازم است که برای نگه داشتن کاشت استخوان کافی در فک خود داشته باشید. برای تعیین میزان استخوان در فک ، از اشعه ایکس سه بعدی گرفته می شود.

مهم است که قبل از شروع درمان ، در مورد تاریخچه پزشکی کامل خود با دندانپزشک خود صحبت کنید. فقط یک پزشک متخصص آموزش دیده می تواند تشخیص دهد که آیا ایمپلنت دندان برای شما مناسب است یا خیر. نارسائی ایمپلنت دندان کمتر از 1 درصد در بیماران مشاهده شده است.

مزایای کاشت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان با جلوگیری از کوچک شدن استخوان فک ، کل سیستم پشتیبانی را برای صورت پایین شما حفظ می کند. آنها همچنین به حفظ توانایی شما در خوردن ، صحبت کردن و لبخند کمک می کنند!

علاوه بر ایمپلنت دندان ، گزینه های اضافی جایگزینی دندان چیست؟

برخی روشها مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان نمی توانند جایگزین دندان شوند. دو گزینه جایگزینی اضافی دندان برای بیمارانی که مایل به ایمپلنت دندان نیستند و یا واجد شرایط نیستند ، درمان های تاج و پل یا دندان مصنوعی هستند. این گزینه ها مشکل آرایشی کوتاه مدت دندانهای از دست رفته را برطرف می کنند ، اما ریزش استخوان را متوقف نمی کنند.

درمان با تاج و پل نیز لازم است که دو یا چند دندان سالم به زمین بیفتد تا به عنوان پشتیبان یک پل عمل کنند ، و آنها را در معرض خطر بسیار بیشتری برای حفره ها و نیاز احتمالی کانال های ریشه قرار می دهد. در صورت عدم موفقیت دندانهای شیری ، دندانهای سالم تر باید قربانی شوند تا به عنوان پشتیبان پل استفاده کنند.

https://yoursmilebecomesyou.com/procedures/cosmetic-dentistry/porcelain-veneers-usa

 

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۲۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

روکش دندان چه مشکلاتی را در دندان برطرف میکند؟

 

 

روکش های دندانپزشکی ، که به عنوان روکش های لمینت دندان یا روکش های کامپوزیت دندان نیز شناخته می شوند ، پوسته های نازکی از رنگ دندان ، پرسلن شفاف یا رزین کامپوزیت هستند که به صورت سفارشی ساخته شده اند تا روی دندان ها قرار بگیرد و باعث بهبود رنگ ، شکل و ظاهر کلی آنها شود. قرار دادن روکشهای دندان می تواند لبخند و ظاهر شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

قرار دادن روکش های دندان گاهی اوقات به عنوان "ارتودنسی فوری" گفته می شود ، زیرا می توان از آنها برای پوشش انواع مشکلات دندانپزشکی مربوط به دندان در "منطقه لبخند" استفاده کرد ، از جمله:

  • فاصله بین دندان ها.
  •  دندان های ضعیف یا کج شده.
  •  دندان های شکسته یا خرد شده.
  • دندانهای لکه دار و بیرونی دائمی خارجی.
  •  پر کردن ناخوشایند و یا رنگ آمیزی.
  • روکش های دندان می توانند ظاهر دندان ها را بهبود بخشند اما نمی توانند فک را مجدداً تنظیم کنند و اوربیات و زیر بغل را اصلاح کنند. برای اصلاح این مشکلات پیچیده تر ارتودنسی لازم است.
  • دندان هایی که کاملا از بین رفته اند ایمپلنت دندان بهترین گزینه برای آنهاست.

انواع روکش دندان

نزدیکترین جایگزین مواد آرایشی محافظه کارانه برای روکش لمینت سرامیکی ، رزین کامپوزیت است. رزین کامپوزیت یک ماده پر کننده دندان است که ممکن است برای تشکیل ونیر دندان ایجاد شود. همچنین ممکن است از تاج دندان برای اصلاح همان مشکلاتی استفاده شود که روکش دندان اصلاح می کند ، اما روشی بسیار محافظه کارانه است.

بیشتر بخوانید: نحوه ی انجام ایمپلنت دندان، مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان، ایمپلنت دندان برای نوجوانان، تغییر رنگ کامپوزیت دندان

مزایای لمینت سرامیکی چیست؟

روکش لمینت نسبت به رزین کامپوزیت دارای چندین مزیت است:

  • روکش لمینت بسیار بادوام است. اگرچه ونیرهای لمینت بسیار نازک هستند ، معمولاً بین 0.5 تا 0.7 میلی متر و به طور ذاتی شکننده هستند ، پس از اتصال به ساختار دندان سالم ، بسیار قوی می شود. روکش لمینت می تواند سالها ، معمولاً 10-15 سال بماند ، اگر با استفاده از بهداشت دهان و دندان خوب از آنها مراقبت کرده و از استفاده از آنها برای ترک خوردن یا جویدن اشیاء سخت مانند یخ خودداری کنید.
  • روکش لمینت ظاهری بسیار زیبا و طبیعی از دندان ایجاد می کند. خصوصیات شفاف لمینت به روکش ها اجازه می دهد تا از روکش ها ویژگی های انتقال نور مینا را تقلید کنند و به آن عمق ایجاد کنند که با سایر مواد اتصال دهنده زیبایی مانند رزین کامپوزیت امکان پذیر نیست.
  • روکش لمینت در برابر رنگ آمیزی مقاومت می کند. لمینت برخلاف سایر مواد اتصال دهنده زیبایی ، سرامیکی صاف و غیرقابل نفوذ است و بنابراین لکه های دائمی از سیگار یا مایعات یا ادویه های رنگی تیره یا غنی از آن انتخاب نمی کند.
  • روکش لمینت محافظه کار است. در طول عمل فقط مقدار کمی از ساختار دندان برداشته می شود.

مضرات روکش لمینت در مقابل روکشهای رزین کامپوزیت چیست؟

مهمترین مضرات روکش لمینت نسبت به رزین کامپوزیت موارد زیر است:

    • روکش لمینت در صندلی ساخته نمی شود. روکش لمینت در آزمایشگاه دندانپزشکی ساخته شده و بنابراین حداقل به دو مراجعه نیاز دارد. روکشهای رزین کامپوزیت در یک بازدید انجام می شود. مقدار کافی از ساختار دندان برداشته می شود تا امکان قرار دادن رزین کامپوزیت در شکل مورد نظر و بدون اضافه شدن دندان اضافی فراهم شود. عامل اتصال دهنده اعمال می شود. سپس رزین کامپوزیت اضافه می شود ، نور سفت می شود ، سپس به پایان می رسد و صیقل می یابد.

آیا شما کاندیدای خوبی برای روکش دندان هستید؟

روکش های دندان برای همه یا هر دندان مناسب نیست. انتخاب مورد عامل مهمی در موفقیت این تکنیک است. اگر دندان دندان از بین برود برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود ، دندان های سستی مناسب نیستند. فقط معاینه توسط دندانپزشک شما می تواند تعیین کند که روکش های دندان برای ایجاد تغییرات مورد نظر شما مناسب هستند یا خیر. http://www.ftiptondds.com/whats-the-difference-between-porcelain-veneers-and-composite-resin-veneers/

 

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

تفاوت کامپوزیت دندان و لمینت

 

 

روکشهای لمینت و کامپوزیت کدام برای شما مناسب است؟

این که آیا شما می خواهید لکه ها ، تراشه ها ، شکاف ها یا دندان های کج را بپوشانید ، ونیرها می توانند یک گزینه موثر دندانپزشکی باشند. برای دندان های ازدست رفته ایمپلنت دندان موثر می باشد.

ونیرها از لمینت یا کامپوزیت ساخته می شوند. هر دو نوع بسته به آنچه که به دنبال آن هستید مزایا و معایب خاص خود را دارند.

در اینجا برخی از متداول ترین سؤالاتی که مردم در مورد این درمان ها دارند ، می تواند به شما در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

کدام روکش طبیعی تر به نظر می رسد؟

روکش های لمینت سرامیکی به گونه ای سفارشی ساخته شده اند که در عین حال ممکن است به دندانهای طبیعی شما نزدیک شوند ، ضمن اینکه مواردی را که می خواهید تصحیح کنند.

با این حال ، ونیرهای لمینت پایان طبیعی بیشتری دارند ، زیرا این ماده نور را به روشی بسیار شبیه به مینای دندان بازتاب می دهد. روکش های کامپوزیت هنوز هم وقتی پولیش می شوند طبیعی به نظر می رسند.

کدام یک برای موارد شدیدتر مناسب است؟

اگر دندانهای شما بشدت لکه دار شده ، آسیب دیده ، به صورت نادرست تنظیم شده یا شکاف های بزرگتری دارند ، ممکن است دندانپزشک شما روکش لمینت را توصیه کند.

روکش های کامپوزیت برای موضوعات خفیف تا متوسط ​​مناسب تر هستند. اگر مشکل شما برای درمان با روکش بسیار شدید است ، دندانپزشک شما ممکن است به جای آن گزینه هایی مانند تاج یا درمان ارتودنسی را توصیه کند.

بیشتر بخوانید: نحوه ی انجام ایمپلنت دندان، مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان، نارسائی ایمپلنت دندان، رژیم غذایی بعد از ایمپلنت دندان

کدام روکشها طول عمر بیشتری دارند؟

لمینت به طور متوسط ​​10 تا 20 سال دوام می آورند ، اگرچه وقتی شما بهداشت دهان و دندان خوبی را تمرین می کنید و دستورالعمل های دندانپزشک خود را دنبال می کنید ، آنها حتی می توانند طولانی تر بمانند.

ونیرهای کامپوزیتی معمولاً تقریباً نیمی از طول عمر دارند ، معمولاً 5-7 سال.

کدام قوی تر هستند؟

روکشهای لمینت بسیار قوی تر از رزین کامپوزیت هستند ، به این معنی که آنها نسبت به تراشه حساسیت کمتری دارند.

با این حال ، آنها نمی توانند مانند روکش کامپوزیت دندان ترمیم شوند. اگر لمینت آسیب دیده باشد ، نیاز به تعویض دارد. این می تواند نسبتاً پرهزینه باشد.

کدام یک در برابر لکه ها مقاوم تر هستند؟

روکش لمینت دندان  نسبت به لکه ها حساسیت کمتری دارد ، اگرچه هنوز هم باید سعی کنید میزان مصرف غذاها و نوشیدنی های بسیار رنگی مانند قهوه و شراب قرمز را محدود کنید.

رزین کامپوزیت متخلخل است و به راحتی رنگ آمیزی می شود. دندانپزشک شما توصیه می کند رژیم غذایی خود را تنظیم کنید تا از منابع رایج پوسته پوسته شدن دندان ها خودداری کنید.

کدام ارزان تر هستند؟

روکشهای کامپوزیت به طور معمول نیمی از هزینه روکشهای لمینت را تشکیل می دهند. با این حال ، آنها همچنین حدود نیمی از طول عمر دارند و ممکن است نیاز به جایگزینی زودتر باشد.

از طرف دیگر ، در صورت آسیب دیدن این روکش ها آسان تر هستند ، در حالی که روکش های لمینت نیاز به تعویض دارند.

http://www.oceanreefdental.com.au/blog/article/composite-vs-porcelain-veneers-which-is-right-for-you

 

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۲۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

آیا ایمپلنت دندان برای افراد مسن نتیجه مطلوب میدهد؟

 

 

آیا ایمپلنت دندان برای افراد مسن نتیجه مطلوب میدهد؟

یکی از سوءتفاهم‌هایی که اغلب برای بیماران مسن پیش میاید این است که فکر می‌کنند ایمپلنت‌های دندانی برای افرادی با سن بالا مناسب نیست و نتیجه نمی‌دهد. اما در واقع هیچ محدودیت سنی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود ندارد و افراد مسن مجبور نیستند که برای درمان مشکل بی‌دندانی تنها خود را به گزینه‌ی دندان مصنوعی، محدود کنند. تاکنون عده بیشماری از بیماران بالای 70 سال کاشت ایمپلنت را به طور موفقیت‌آمیزی انجام داده‌اند. برای آن که بدانیم یک فرد برای کاشت ایمپلنت مناسب است یا خیر، لازم است کیفیت استخوانی که قرار است ایمپلنت در آن کاشته شود، بررسی شود. حتی تاکنون بسیاری از بیمارانی که به پوکی استخوان مبتلا هستند، درمان ایمپلنت را با موفقیت انجام داده‌اند. هزینه ایمپلنت دندان برای بسیاری از بیماران گران است.

ایمپلنت‌های دندانی در واقع از ابتدا برای بیماران مسن‌تر که دچار مشکل بی‌دندانی شده‌اند، طراحی شدند. اما بعدها این روش به خاطر موفقیت بالا و ظاهر بسیار طبیعی که ایجاد می‌کند برای بسیاری بیماران جوانتر نیز مورد استفاده قرار گرفت. زمانی که متخصص کاشت ایمپلنت شرایط بیمار برای کاشت ایمپلنت را بررسی می‌کند، در واقع سلامت او و کیفیت استخوان را ارزیابی می‌کند و به سن بیمار توجهی ندارد .

آیا ایمپلنت نیز مانند دندان جرم میگرد و نیاز به جرم گیری دارد؟

بله هر آنچه که داخل دهان قرار گیرد به علت بزاق، مواد غذایی و پلاک موجود در دهان جرم میگیرد. به همین علت دندان کاشته شده نیز مانند دندان طبیعی نیاز به مراجعات دوره ای جهت چک آپ و جرمگیری دارد .

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

در حقیقت با چک کردن عکس‌های فک و دهان شما، مشخص می‌شود که نیاز به چند پایه ایمپلنت وجود دارد و در نهایت هزینه‌ی چنین کاری مشخص می‌شود. در واقع هزینه ایمپلنت کامل مانند تک دندان نیست که شفاف و مشخص اعلام بشه .  و بسیار بیشتر از هزینه های روشهایی مانند کامپوزیت دندان و لمینت دندان است. کامپوزیت ونیر و لمینت سرامیکی در دندانپزشکی زیبایی کاربرد دارند.

لذا برای مشخص شدن دقیق ایمپلنت کل دندان‌ها نیاز به مراجعه حضوری شما و تهیه عکس‌های مورد نیاز می‌باشد .

https://www.aspendental.com/dental-services/cosmetic-

 

 

 

 

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۱۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

تفاوت لمینت دندان و روکش دندان

 

تفاوت لمینت دندان و روکش دندان

تفاوت لمینت دندان و روکش در انست که لمینت دندان بصورت یک پوسته نازک همانند لنز فقط روى سطح بیرونى دندان قرار مى گیرد اما روکش بصورت پوششى کل دندان را در بر مى گیرد . اگر دندانى عصب کشى شده باشد و بیش از نیمى از نسج ان از دست رفته باشد توصیه به روکش مى شود و اگر دندان عصب کشى نباشد و بیش از نیمى از تاج دندان سالم باشد توصیه به لمینت مى شود .

درمان لمینت سرامیکی اگر تخصصى و ایده ال انجام شود ، بسیار زیبا و طبیعى خواهد بود و کارهاى لمینت ونیر گچى و مصنوعى و بیش از حد بزرگ به علت کیفیت پایین درمان است ، لذا در انتخاب دندانپزشک زیبایى مى بایست بسیار دقت کرد و اگر قرار است از روى تصاویر درمان تصمیم گیرى شود ، عکسها مى بایست از نماى نزدیک و مشخص بودن جزییات شکل و فرم دندانها و بدون دستکارى باشد .

در مواردى که وجود فواصل بین دندانها بدلیل عدم تناسب سایز دندانها و سایز فک است ، معمولا روش ارتودنسى ناکارمد بوده و بهتر است در صورت امکان از روش لمینت دندان یا ونیر استفاده کرد . روش درمانی برای دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان می باشد.

باید توجه داشت که درمانهاى زیبایى مثل انواع روکش دندان از قبیل لمینت و یا کامپوزیت دندان مى بایست طبیعى بنظر برسد و لمینت دندان بیش از حد سفید و بیرون زده و داراى سطوح تخت و بدون انحناهاى طبیعى ، کاملا مردود بوده و نشاندهنده کیفیت بد درمان انجام شده است .

بیشتر بخوانید: نارسائی ایمپلنت دندان، نحوه انجام ایمپلنت دندان، آیا کسانی که کمبود استخوان دارند می توانند ایمپلنت کنند،هزینه ایمپلنت دندان

در مواردى که نامرتبى دندانها خفیف است مى توان با روشهاى لمینت دندان یا ونیر براحتى و در زمان کوتاهى دندانها را مرتب کرد ولى در موارد نامرتبى شدید لازم است دندانها را ارتودنسى کرد.

در درمانهاى لمینت دندان یا ونیر مى توان رنگى انتخاب کرد که کاملا مشابه رنگ دندانهاى طبیعى بوده، بطوریکه دیگران متوجه درمان صورت گرفته ،نشوند .

http://www.dentalcomposites.com/composite-techniques/direct-composite-veneer/

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

چرا ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته است؟

 

چرا ایمپلنت دندان بهترین جایگزین برای دندان های از دست رفته است؟

زمانیکه دندان از دست می رود، دو راه برای جایگزین کردن آن وجود دارد: قرار دادن بریـج و ایمپلنت . .
برای قــراردادن بریج: دندانهای اطراف تراشیده و روکش ها در آن قرار می گیرد.
بریج از دو روکش به عنوان تکیه گاه در طرفین و یک پروتز سرامیکی در وسط تشکیل می شود.
مشکل اصلی بریـج این اسـت که پروتز در استخـوان فـک قرار ندارد و به لثـه می چسبد. .

نحوه انجام ایمپلنت دندان طوری است که مانند دندان طبیعی وارد استخوان فک می شود.
در دندان طبیعی، ریشه ها نیرو را به استخوان فک منتقل می کنند.که باعث تراکم استخوان فک و قوی تر شدن آن می شود.اما پروتز بریـج نمی تواند نیرویی به فک منتقل کند.پس استخوان فک و لثـه کـم کـم تحلیـل می رود.و به این صورت فـرم لبـها و گـونه ها بهم می ریزد.
ایمپلنت، با انتقال نیـرو به فک، تراکم استخوان را حفظ می کند.بنابراین خطـر
تحلیل استخوان و لثه در ایمپلنت کمتر است.و فرم لب و گونه ها حفظ می شود. طول عمر ایمپلنت دندان چندین برابر بریج می باشد. چنانچه بیمار تراکم استخوانی کافی برای انجام ایمپلنت دندان نداشته باشد احتمال نارسائی ایمپلنت دندان وجود دارد.
گفتنی است برای سهولت و راحتی متقاضیان محترم امکان دریافت
هزینه ایمپلنت دندان بصورت اقساط نیز وجود دارد.

اجزاء ایمپلنت:
فیکسچر
اباتمنت
روکش های دندانی
فیکسچر؛ یکی از مهمترین اجزاء ایمپلنت و قطعه ای از جنس
تیتانیوم  که درحقیقت به جای دندان از دست رفته در داخل استخوان فک کاشته می شود و نقش ریشه دندان را به خود میگیرد.
‌اباتمنت: به عنوان قسمتی از اجزاء ایمپلنت نقش اصلی آن در گیر ومحافظت از پروتز ویا ساختارهای فوقانی آن استوکش ‌

روکش دندان:ترمیم هایی که تمام تاج دندان را بیوشاند روکش دندانی گفته می شود.
‌روکش های دندانی: ترمیم هایی که تمام تاج دندان را بیوشاند روکش دندانی گفته می شود.
.غیر ممکن وجود ندارد بدون آسیب به دندان ها، زیبایی لبخندتان را از ما بخواهید.
با داشتن دندان های زیبا هیچ چیز مانع از نشان دادن لبخند شما نمی شود. برای اصلاح طرح لبخند می توان از
کامپوزیت دندان و نیز لمینت دندان نیز بهره برد.
 اصلاح طرح لبخند  انتخاب هر گونه رنگ و برند به انتخاب شماست.
یک سال ضمانت کاری با بهترین و با کیفیت تریت و تماست.

https://www.nhs.uk/conditions/contraception/contraceptive-implant/

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

چه افرادی واجد شرایط ایمپلنت هستند؟

 

چه افرادی واجد شرایط ایمپلنت هستند؟

آیا استفاده از این روش محدودیت سنی دارد؟

ایمپلنت دندان برای افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند استفاده میشود.افرادی که به دلایل مختلف مثل پوسیدگی دندان ،بیماری لثه ،ضربه،شکستگی  و تصادف و ... دندان های خئدرا از دست داده اند ، واجد شرایط ایمپلنت یا کاشت دندان هستند . ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت و بعد از جراحی دندان در استخوان فک کار گذاشته میشوند. طول عمر ایمپلنت دندان در صورت مراقبت از آن می تواند دائمی باشد.

ایمپلنت دندان در چه سنی مناسب است؟

ایمپلنت دندان باید در سنی که رشد فکی و استخوانی فرد مورد نظر کامل شده باشد ، انجام گیرد.در خانم ها از 16 سالگی و در آقایان از 18 سال به بالا انجام عمل انواع ایمپلنت دندان یا کاشت دندان مانعی ندارد ، به همین دلیل به طور مثال برای نوجوانان 12 ساله ای که دندان کرسی خود را ،که بیش از سایر دندان ها در معرض پوسیدگی قرار دارد از دست میدهد ، ایمپلنت توصیه نمیشود،بلکه باید با مراقبت و حفظ سلامت بافت های استخوانی و فکی و مدیریت فضا در آن ناحیه به دلیل تمایل دندان های اطراف به پر کردن آن ، اجازه داد سن فرد به میزان مورد نظر رسیده و سپس ایمپلنت صورت بگیرد. کامپوزیت دندان کم خطرترین روش دندانپزشکی زیبایی در سنین پایین است. لمینت دندان و ایمپلنت در سنین پایین توصیه نمی شود. لمینت سرامیکی می تواند به مینای طبیعی دندان نوجوانان آسیب برساند.

نحوه انجام ایمپلنت دندان

پس از اینکه پایه ایمپلنت به استخوان شما جوش خورد، مانند ریشه برای تاج دندان جدیدی که قرار ایت جایگزین دندان از دست رفته شما بشود عمل میکند.در نهایت تاج دندان که مانند دندان طبیعی به نظر برسد، به ایمپلنت متصل می شود و فضای خالی دندان از دست رفته را پر می کند. هزینه ایمپلنت دندان برای هر دندان حدود 3000000 تومان است.

برای موفقیت آمیز بودن کاشت دندان باید مقدار کافی استخوان  در فک وجود داشته باشد.استخوان باید به اندازه کافی قوی باشد تا بتواند ایمپلنت دندان را نگه دارد.

https://albiondentalglendora.com/services/cosmetic-dentistry/porcelain-veneers/

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

ایمپلنت دندان و انواع آن

 

ایمپلنت های دندانی

"ایمپلنت دندان" یک  پیچ تیتانیومی است که با فک فیوز می شود. فرایند فیوز کردن ایمپلنت با استخوان ، بنام osseointegration ، مستلزم اتصال کاشت با مؤلفه ای به نام  اباتمنت(  abutment) است که از تاج پشتیبانی می کند.

آکادمی دندانپزشکی ایمپلنت آمریکا (AAID) اظهار می کند که میانگین عمر یک پل 5-10 سال است و میزان خرابی دندان هایی که دارای یک پل یا یک پروتزجزئی هستند حدود 30 درصد است. در مقابل نه تنها طول عمر ایمپلنت دندان نسبت به سایر جایگزین های دندان بیشتر است بلکه ایمپلنت کم عارضه ترین جایگزین دندان در دنیای امروز دندانپزشکی است. طول عمر ایمپلنت دندان در صورت رعایت دستورالعمل های مراقبت از ایمپلنت دندان بیش از 30 سال است و حتی می تواند دائمی باشد.

ایمپلنت دندان ها استوانه های فلزی ساخته شده از تیتانیوم است که به طور جراحی در استخوان فک قرار می گیرند و در آن دندان ها وجود ندارد. ایمپلنت ها ریشه دندان های از دست رفته را جایگزین می کنند و از تاج های منفرد ، پل های بزرگ و پروتزها پشتیبانی می کنند. فناوری پیشرفته این امکان را فراهم می آورد که این دندان های جایگزین پشتیبانی شده با ایمپلنت مانند دندان های طبیعی ظاهر ، احساس و عملکرد کنند. نحوه ی انجام ایمپلنت دندان جراحی است و با بی حسی موضعی انجام می شود.

انواع ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از ایمپلنت های دندانی و روش های بسیاری برای استفاده از کاشت دندان برای دستیابی به اهداف شما از لبخند دلپذیر و عملکرد خوب جویدن وجود دارد. به پزشک متخصص پروتز مراجعه کنید تا بدانید که چگونه ایمپلنت های دندانی می تواند زندگی شما را بهبود بخشد و آیا کاندید خوبی برای کاشت دندان هستید. برای هر عمل دندانپزشکی از قبیل کامپوزیت دندان، لمینت دندان و ایمپلنت دندان متخصص دندانپزشکی در مورد اینکه آیا شما کاندید مناسبی هستید تصمیم می گیرد. کامپوزیت ونیر و لمینت در گروه دندانپزشکی زیبایی قرار دارند.  لمینت سرامیکی ویژگی هایی دارد که آن را به یک انتخاب عالی برای اصلاح طرح لبخند تبدیل کرده است. لمینت دندان سرامیکی قوی و ماندگار است (طول عمر لمینت دندان بین 15 تا 20 سال می باشد) ، صاف (سطح شفاف ظاهری طبیعی را فراهم می کند)، همچنین لمینت سرامیکی دندان به راحتی لکه نمی گیرد. مهمترین مزیت لمینت دندان سرامیکی زیباسازی فوق العاده ی لبخند می باشد و دلیل اصلی افراد برای دریافت لمینت دندان سرامیکی نیز همین می باشد.

آیا به کاشت دندان نیاز دارم؟

شرایط مختلفی وجود دارد که ممکن است منجر به از دست رفتن دندانها و نیاز به کاشت دندان شود. مثلا:

  •     در صورت تشخیص و درمان زودرس ، بسیاری از حفره ها و دندان های پوسیده شده می توانند به راحتی با پر کردن درمان شوند ، اما در بعضی موارد پوسیدگی آنقدر گسترده است که دندان قابل ترمیم نیست و باید استخراج شود.
  •     بیماران با لب شکاف اغلب دندان یا دندانهای از دست رفته را در موقعیتی مطابق با شکاف تجربه می کنند.
  •     نیروهای ایجاد شده توسط بیمار که دندانهای خود را خرد می کند ممکن است به اندازه کافی عالی باشد که دندان را به شدت شکست و منجر به استخراج آن شود.
  •     پروتزهای ناسازگار و سست

کالج پروتزنتیست های آمریکایی اظهارات موضعی را در مورد قرار دادن ایمپلنت های دندانی و ایمپلنت های زایگوماتیک حفظ می کند.
برای دیدن اینکه آیا به کاشت دندان نیاز دارید یا خیر ، یک متخصص پروتز پیدا کنید

انواع مختلفی از کاشت های دندانی وجود دارد که برای موقعیت های مختلف استفاده می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع کاشت یا اگر این روش دندانپزشکی مناسب شماست ، در شبکه گسترده پزشکان جستجو کنید تا یک متخصص پروتز را در نزدیکی خود پیدا کنید. طول عمر ایمپلنت دندان در صورت رعایت بهداشت دهان و دندان همانند دندان های طبیعی می باشد به همین دلیل با وجود بالا بودن هزینه ایمپلنت دندان ، این روش ارزش سرمایه گذاری را دارد.

قیمت ایمپلنت دندان بر اساس عوامل زیادی متفاوت خواهد بود و یکی از تأثیرگذارترین آنها دندانپزشکی است که  اینکار را انجام می دهد. مبلغی که دندانپزشکان شارژ می کنند به مواردی مانند مکانی که در آن قرار دارند بستگی دارد ، چقدر دفتر بزرگ است ، چه تعداد پرسنل آن را اداره می کند ، چه نوع تجهیزات تخصصی و فناوری خاصی دارند و موارد دیگر. به این ترتیب ، یک دندانپزشک ممکن است برای یک روش واحد یک قیمت را محاسبه کند و دیگری برای همان روش، قیمت را دوبرابر کند بنابراین وقتی صحبت از ایمپلنت ارزان یا ایمپلنت اقساطی میشود همیشه منظور افت کیفیت کار نیست. 

https://www.gotoapro.org/dental-implants/

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

 

ایمپلنت دندان برای بیماران قلبی

اگر بیمار قلبی هستید ، انجام اقدامات پزشکی کوچک حتی می تواند یک مشکل اساسی باشد. عوارض ناشی از ترکیبی از داروها و اقدامات احتیاطی که باید مصرف کنید می توانند بر روی بدن شما تاثیر بگذارند. تا همین اواخر روشهای ایمپلنت دندان یکی از این موارد بوده است.

اکنون ، یک رویکرد بسیار کمتر تهاجمی به روشهای ایمپلنت دندان اجازه می دهد تا بیماران قلبی تحت عمل جراحی با عوارض کمتری ، و احتمالاً بدون قطع داروهای ضد انعقادی طولانی مدت خود قرار بگیرند.

معمولاً افرادی که دارای دریچه های قلب پروتز ، ترومبوز ورید عمیق یا بیشتر مشکلات قلبی دیگر هستند ، یک رژیم مادام العمر از رقیق کننده خون تجویز می شوند. بنابراین ، هنگامی که یک عمل باعث خونریزی می شود ، بیمار می تواند مشکلات بزرگی را پیدا کند.

ژورنال ایمپلنتولوژی دهان ، دو مورد جداگانه را ارائه داده است که در آنها از تکنیک جراحی بدون شک به جای تکنیک های معمولی استفاده شده است.

این روش بدون شفاف رویه ای را اجرا می کند که در آن ایمپلنت ها مستقیماً از طریق بافت نرم بیمار به استخوان حفر می شوند. این مطالعه نشان داد که روش بدون لک باعث کاهش خونریزی ، زمان جراحی و درد و التهاب بعد از عمل می شود.

بدیهی است که این خبر خوبی برای بیماران قلبی است ، اما باید به چند مورد اشاره شود. برای یک ، این فقط یک مطالعه فردی است و هر بیمار قلبی قبل از در نظر گرفتن یک روش عمده مانند این باید حتماً با پزشکان و دندانپزشکان خود مشورت کند.

همچنین ، برای هر کسی که ضد انعقاد وارافین را تجویز کرده است ، قبل از انجام عمل ایمپلنت دندان، قطع داروهای خود را قطع کنید. توجه به اینکه وارافین یکی از رایج ترین داروهای رقیق کننده خون در آنجا است ، باید نگران کننده بیماران زیادی باشد ، بنابراین گوش دهید! مطالعه مقدماتی فقط دو بیمار آزمایش نشان داد که بدون تداخل داروی بیمار ، می توان روش بی عیب و نقصی را تحت کنترل قرار داد ، اما مطالعات بیشتر باید این یافته ها را تأیید کند.

اگر بیمار قلبی هستید ، لطفاً هیچ چیز را برای این فرصت رها نکنید. با پزشک خود صحبت کنید و حتما با دندانپزشک  مشورت کنید. اگر این یک گزینه مناسب و مطمئن برای شما باشد ، دکتر می تواند در شروع کار کمک کند.

https://drandrewhall.com/patient-centre/blog/media-centerdental-implants-for-heart-patients/

 

  

۱۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۲:۱۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا