برای کسانیکه قصد انجام لمینت دارند ، دونستن مراحل درمانی جالب است و شاید دوست داشته باشند بدونند که لمینت چطور به دندان چسبانده می شود به همین دلیل در این ویدیو مراحل چسباندن لمینت یکی از مراجعه کنندگانم رو بعد از ساخته شدن و پرو انها و تایید نهایی نشون داده ام .
معمولا لمینت ها در ۳ جلسه انجام می شوند .
جلسه اول : تراش و قالبگیری
جلسه دوم: امتحان
جلسه سوم : چسباندن

آیا همه می توانند لمینت سرامیکی دریافت کنند ؟

در حالی که دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است بخواهید روکش لمینت سرامیکی را برای دندان هایتان در نظر بگیرید ، دلایل مختلفی وجود دارد که برخی از افراد برای دریافت "لمینت دندان سرامیکی" مناسب نمی باشند. اکثر دندانپزشکان به شما خواهند گفت که روکش های دندان برای افرادی که بهداشت دندان هایشان ضعیف است، مناسب نیستند. بطور کلی دلایل زیر سبب می شود که افراد برای دریافت لمینت سرامیکی دندان مناسب نباشند:

    پوسیدگی دندان
    بیماری لثه
    دندانهای شکسته
    دندان های ناسالم
    مینای دندان ناکافی
    دندان قروچه کردن: اگر دندان های خود را بیش از حد به هم می چسبانید یا فشار می دهید ، ممکن است منجر به لمینت دندان ترک خورده یا تراشیده شود. پوشیدن محافظ شب ممکن است یک راه حل باشد. در غیر این صورت ، شما ممکن است کاندیدای خوبی برای روکش های لمینت سرامیکی نباشید.

 

لمینت یا کامپوزیت ونییر؟!... مسئله اینست...
در حالیکه خیلی از همکارانم اعتقاد خاصی به کامپوزیت دارند و انرا درمان محافظه کارانه مناسبی می دانند ، اما گروهی دیگر هم لمینت را به عنوان درمان استاندارد می شناسند و ترجیح انها لمینت است .
اما من به شخصه تعصب خاصی روی هیچ کدام ندارم و هر دو درمان رو دارای ویژگیهای منحصر و خاص خودشون می دونم و در واقع تصمیم خودم رو بر اساس شرایط دندانها و توقع بیمار می گیرم .
از یکسو کامپوزیت ونییر یک درمان بسیار محافظه کارانه با کمترین میزان تراش دندانها است و در عین حال سریع و کم هزینه و از طرفی لمینت یک درمان با ماندگاری بالا و استحکام عالی و کمترین میزان تغییر رنگ است اما با هزینه بیشتر و دوره درمان طولانی تر...
در واقع اگر شرایط سنی بیمار و‌ وضعیت دندانها طوری باشد که اولویت کمترین دستکاری روی دندانها باشد ، من کامپوزیت ونییر رو ترجیح می دهم ولی اگر مشکلات دندانی و شرایط بیمار ، بگونه ای باشد که استحکام بالا اهمیت بیشتری داشته باشد ، مسلما لمینت انتخاب اصلی است.

تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیتی:

وقتى صحبت از درمانهایى مثل کامپوزیت ونیر یا لمینت مى شه، بعضى تصور مى کنند که لزوما نتیجه این درمانها، دندانهایى با رنگ خیلى سفید و یا اصطلاحا هالیوودى خواهد شد و با توجه به اینکه دوست دارند که نماى دندانهایشان غیر طبیعى نباشد از اقدام به درمان سر باز مى زنند و با وجود ظاهر خیلى نامناسب دندانهایشان، حاضر نیستند که کار زیبایى لازم را انجام دهند.

ولى باید دانست که مى توان رنگ و فرم کامپوزیت یا لمینت را طورى طبیعى انتخاب کرد که حتى دیگران متوجه انجام کار روى دندانهایتان نشوند.

هزینه لمینت دندان چگونه محاسبه می‌شود؟

لمینت دندان: به طور کلی هزینه‌ی لمینت به روش کامپوزیتی، نسبت به روش سرامیکی ارزان‌تر می‌باشد. قیمت حدودی روش کامپوزیت دندان ، حدودا بین 500 هزار تومان الی 900 هزار تومان و قیمت لمینت سرامیکی بین 1000.000تومان الی 1600.000تومان برای هر دندان می‌باشد.البته این قیمت در هر کلینیک متفاوت است و گاهی بیشتر هم خواهد بود.برای کم کردن هزینه شما برای انجام لمینت دندان کلینیک دندانپزشکی سیب سفید را پیشنهاد میدهیم تا از شرایط اقساط نیز برخوردار شوید.