afkare no

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

تفاوت لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیتی

تفاوت لمینت سرامیکی با لمینت کامپوزیتی
⁦⁩یکی از ایرادات لمینت های کامپوزیتی تغییر رنگ حتمی آنهاست که البته با انجام مراقبت های دوره ای و پولیش هر 6 ماه یکبار مشکلات کمتر می شود و مجددا به رنگ اولیه خود برمیگردد.
⁩لمینت های کامپوزیتی نسبت به لمینت های سرامیکی از مقاومت به مراتب کمتری برخوردارند وشکننده تر هستند اما از لحاظ ظاهری ، شما را به مطلوبیت لازم خواهند رساند که البته نیاز به نگهداری و مراقبت های دوره ای دارند.
⁦⁩لمینت های سرامیکی که در این مرکز مورد استفاده قرار می گیرند علی رغم ضخامت کمتر ﺩارای استحکام فوق العاده بالایی هستند و به راحتی دچار آسیب نمی شوند ، ضخامت ونیر های سرامیکی بسیار کمتر و ظاهر و نمای آن به نسبت کامپوزیتی شفاف تر و طبیعی تر به نظر می رسد . این خصوصیت به ماهیت ذاتی سرامیک ها نسبت به کامپوزیت مربوط می شود که درخشنده تر و شفاف تر هستند.
⁦⁩لمینت های سرامیکی همچنین بسیار به ندرت دچار تغییر رنگ و سایش می شوند و از طرفی نیازی به پولیش مداوم و مراقبت های دوره ای نسبت به کامپوزیت ها ندارند.

تقسیم بندی می شوند و میزان روشن بودن سایه ها به 1، 2، 3، 4 مشخص می شود به طوری که شماره ی 1 بیشترین روشنی را داراست. بهترین رنگ کامپوزیت دندان با راهنمایی و مشاوره ی دندانپزشک هم چنین انتخاب مراجعه کننده معین خواهد شد.
.
•رنگ کامپوزیت دندان a1
رنگ کامپوزیت دندان a1 با رندهای مختلفی در بازار موجود است. رنگ کامپوزیت دندان a1 الترادنت از جمله رنگ هایی ست که محبوب افراد مشهور است، این رنگ سفیدترین سایه را بر روی دندان ایجاد می کند و مقاوم نسبت به تیره و زرد شدن است. رنگ کامپوزیت b1 نیز پس از رنگ کامپوزیت دندان a1 از سفیدی و درخشندگی زیادی برخوردار است. هم چنان رنگ کامپوزیت دندان a1 به عنوان سفیدترین سایه رنگ دندان از محبوبیت بسیاری برخوردار است. از میان رنگ های کامپوزیت دندان که پرطرفدار است می توان به رنگ کامپوزیت دندان a3 اشاره کرد. این رنگ کامپوزیت دندان به رنگ دندان های طبیعی نزدیک می باشد و جلب توجه نمی کند.
.
•بهترین رنگ کامپوزیت دندان
یکی از مهم ترین نکته هایی که لازم است که پس از انتخاب طرح درمان کامپوزیت دندان مورد توجه قرار داد، انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان است. لازم است که بیمار پیش از انجام کامپوزیت با راهنمایی دندانپزشک خود، رنگ کامپوزیت دندان را انتخاب نماید.
.
بهترین رنگ کامپوزیت دندان با توجه به فاکتورهای مختلفی انتخاب می شود. مهم ترین فاکتور انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان، سیلقه ی مراجعه کننده است. از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت دندان باید مد نظر قرار داد، تطابق رنگی ست که باید با سایر دندان ها داشته باشد. از دیگر فاکتور های مهم در رنگ کامپوزیت دندان، ویژگی های ظاهری مراجعه کننده از جمله رنگ پوست و رنگ چشم ها و رنگ موها می باشد و انتخاب رنگ کامپوزیت باید به گونه ای باشد که تناسب با ویژگی های ظاهری فرد برقرار شود.

۳۱ خرداد ۹۹ ، ۱۳:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

دوام کامپوزیت های دندان⠀

دوام کامپوزیت های دندان

دوام و ماندگاری کامپوزیت های دندان بالا است اما احتیاج به مراقبت های لازم دارد و فرد باید موارد بهداشتی و نیز اصول تغذیه ای را رعایت کند تا عمر کامپوزیت ها را به بیش از 10 سال برساند .

عوامل موثر در انتخاب بهترین روش اصلاح طرح لبخند

به طور کلی سه گزینه بیشترین تاثیر را در انتخاب روش اصلاح طرح لبخند جهت داشتن لبخندی زیبا و دلنشین می گذارند.

  • شکل صورت
  • انتظارات شخص
  • سن و جنسیت

در یک لبخند زیبا لبه دندان های جلویی بالایی باید موازی با لب پایی باشد ، همچنین خط لب بالا از محل اتصال لبه لثه به دندان ها عبور می کند.

حد دیده شدن لبه برنده دندان های جلویی فک بالا در حالت استراحت بین ۲ تا ۳ میلیمتر می باشد.

در طراحی دندان ها نسبت خاصی در عمق بین دندانی در لبه برنده آنها پیروی می شود.

نسبت های زیبایی در طرح لبخند

در حالت ایده آل فک بالا باید ۱ تا ۱/۵ میلیمتر جلوتر و پایین تر از لبه دندان های پایینی باشد و اگر چنین نباشد ، باید با روش جراحی فک و یا ارتودنسی مشکل برطرف شود .

کامپوزیت ونیر دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یا ونیر کامپوزیت یکی از روش های اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی تخصصی است که توسط متخصص زیبایی دندان با مواد کامپوزیت دندان انجام می گیرد.

کامپوزیت ونیر در واقع لایه های از جنس مواد کامپوزیتی هم رنگ دندان می باشند که با قرار گرفتن دستان هنرمندانه دندانپزشک متخصص زیبایی بر روی دندان ها می تواند موجب زیبا سازی لبخند شوند.

این نوع مواد طوری روی دندان قرار می گیرند که موجب اصلاح شکل و رنگ دندان می شوند و با ایجاد رنگ زیبا و درخشنده بر روی دندان ها جلوه خاصی به لبخند می بخشند.⠀⠀

نکته ای که وجود دارد این است که جنس و رنگ بسیاری از مواد کامپوزیتی متفاوت است  و به نسبت دارای استحکام متفاوتی می باشد پس بهتر است که برای اصلاح طرح لبخند موفق از بهترین کامپوزیت دندان که توسط شرکت های معتبر دندان پزشکی ساخته شده است استفاده شود تا استحکام و زیبایی ماندگار در دندان ایجاد شود.

نحوه ی نگهداری کامپوزیت ها

در صورتی که به درستی از ونیر کامپوزیت ها نگه داری نشود ممکن است شکسته شوند یا بیفتند. برای افزایش طول عمر و دوام کامپوزیت ها باید بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و حداقل دو بار در سال توسط دندان پزشکتان تحت معاینه و پاکسازی قراربگیرید. به علاوه باید از گاز زدن یا شکستن خوراکی های سفت مثل آجیل و یخ با کامپوزیت های خود، بپرهیزید .

موارد استفاده از کامپوزیت دندان

کامپوزیت ها در دندانپزشکی معمولا برای ترمیم دندان استفاده می شوند.

در بسیاری از مواقع فرد دارای دندان های نامنظمی می باشد و وقت و زمان کافی برای درمان های طولانی مثل ارتودنسی را ندارد ، در این صورت یکی از بهترین راهکارها  برای فرد در صورتی که مشکل به هم ریختگی دندان ها خفیف باشد ، استفاده از کامپوزیت دندان می باشد.

می توان تاکید داشت که  کاربرد مهم بهترین کامپوزیت اصلاح رنگ دندان است. بسیار دیده شده است که فرد مراجعه کننده رنگ خاصی را برای دندان های خود در نظر گرفته است که با دیگر روش های سفید کردن دندان قابل اجرا نمی باشد.

در این مواقع استفاده از کامپوزیت دندان بهترین گزینه می باشد و موجب ایجاد لبخند هالیوودی می گردد .

۱۷ خرداد ۹۹ ، ۱۰:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا

مراحل انجام ایمپلنت چقدر طول می کشد؟⠀⠀⠀

ایمپلنت دندان

متخصصان دندانپزشکی معتقدند که بهترین روش جایگزینی دندان کاشت ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان پایه‌‌ی فلزی پیچ مانند از جنس تیتانیوم است که توسط دندانپزشک داخل استخوان فک کار گذاشته می‌شود. پس از مدت کوتاهی سلول‌های استخوان طی فرآیند استخوان‌سازی طبیعی یا (osseointegration) در اطراف ایمپلنت رشد می‌‌کنند و بعد از آن ایمپلنت به عنوان ریشه دندان مصنوعی عمل می‌کند. از مهمترین مزایای کاشت ایمپلنت دندان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

•           بهبود و افزایش توانایی خوردن و صحبت کردن

•           سهولت در نگهداری و تمیز کردن آن

•           ظاهر کاملا طبیعی

•           مانع از ایجاد چین و چروک و افتادگی صورت

•           عدم نگرانی از افتادن دندان هنگام خوردن، خندیدن، سرفه و عطسه کردن در محیط‌های اجتماعی

مراحل انجام ایمپلنت چقدر طول می کشد؟⠀⠀⠀

  1.  تهیه رادیوگرافی های لازم و بررسی دقیق ناحیه بی دندانی و انتخاب ایمپلنت مناسب از لحاظ طول و قطر و نوع آن، که مناسب ناحیه بی دندانی باشد.⠀⠀⠀
  2.  انجام جراحی کاشت ایمپلنت در یک جلسه حدودا نیم ساعته در مطب، با بی حسی موضعی⠀⠀⠀
  3.  حدود ٢ الى ٣ ماه بعد از کاشت ایمپلنت ( جراحى) صبر مى کنیم تا استخوانسازى اطراف پیچ ایمپلنت صورت گیرد⠀⠀⠀

این مدت زمان برای ترمیم و سفت شدن استخوان دور ایمپلنت لازم است که البته بسته به جنس استخوان فرد و شرایط موجود، ممکن است این زمان کمی متغیر باشد. در طول این مدت براى بیمار روکش موقتى ساخته مى شود تا شکل ظاهرى ناحیه بى دندانى بطور موقت اصلاح شود. ۴) بعد از ٢ الى ٣ ماه از اتمام کاشت ( جراحى) ، مى توان مراحل ساخت روکش روى ایمپلنت ( تاج دندان) را شروع کرد که انهم حدود ٢٠ روز طول مى کشد. ایمپلنت دندان امروزه استاندارد ترین روش مراقبت از جای خالی دندان از دست رفته و استخوان فک در حال تحلیل است.⠀⠀

فراهم کردن قابلیت بازگرداندن عملکرد جویدن همراه با قابلیت زیبایی و جلوگیری از تحلیل استخوان توسط ایمپلنت شگفت انگیز است. ایمپلنت دندان عمل جویدن ، صحبت کردن و خندیدن را کاملا بازیابی می کند. لغزش و ناراحتی های استفاده از پروتز متحرک ( دست دندان ) را از بین می برد. با ایمپلنت کردن دندان شما قادر خواهید بود ، بدون هیچ محدودیتی تمام غذاهای مورد علاقه خود را بخورید ، بخندید و بهتر از گذشته از عملکرد دندان های خود لذت ببرید.⠀⠀⠀⠀

ایمپلنت باعث تحریک استخوان سازی در محل بی دندان می شود و همچنین ساختار فک و صورت حفظ شود ، نبود دندان در فک باعث کاهش ارتفاع فک و در نتیجه پیری زودرس می شود. جایگزاری دندان های از دست رفته بلافاصله با ایمپلنت های دندانی مانع از تغییر فضای بین دندانی می شود.⠀⠀

ایمپلنت ثابت است و دیگر نیازی به خارج کردن پروتز از دهان خود ندارید، در روش ایمپلنت مانند دیگر درمان ها نیاز به تراشیدن دندانهای سالم مجاور نیست، ظاهر دندان ایمپلنت بسیار شبیه دندان طبیعی بوده و با دندان طبیعی تفاوت ظاهری ندارد، در هنگام صحبت کردن و غذا خوردن احساس راحت و خوبی خواهد داشت.

۱۱ خرداد ۹۹ ، ۱۴:۵۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
آنیل پوریا