باز شدن چسب لمینت دندان
باز شدن چسب لمینت دندان یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که دندان‌هایشان را لمینت کرده‌اند و یا در آینده نزدیک تصمیم به این کار دارند.
طول عمر لمینت دندان در مقایسه با کامپوزیت، بسیار بیشتر است اما اگر دهان و دندان در شرایط مساعدی قرار نداشته باشد و فرد به خوبی از آن‌ها مراقبت نکند شاهد بروز مشکلاتی نظیر باز شدن چسب لمینت دندان، شکستگی، تغییر رنگ و... آن خواهد بود.
مطمئنا شما نیز دغدغه افتادن لمینت دندان‌هایتان را دارید، به همین دلیل نیز در حال مطالعه این مقاله هستید؛ پس توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با هم تمام عواملی که باعث باز شدن چسب لمینت‌ها می‌شوند را بررسی کنیم و با رعایت موارد ذکر شده، از افتادن و یا آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری کنیم.

آیا لمینت سرامیکی دائمی است؟

بررسی طول و ماندگاری لمینت سرامیکی دندان
داشتن لبخندی زیبا با دندان‌های براق و مرتب، بی‌شک آرزوی تمام انسان‌ها است. امروزه به‌کمک روش‌های جدید درمانی، تحقق این آرزو کار دشواری نیست. دندان‌پزشکان از طریق ساخت ونیر (روکش) دندان می‌توانند به‌طور کامل نواقص دندان‌های شما را از بین ببرند. برای ساخت روکش دندان از دو ماده ونیر کامپوزیت و پرسلن ونیر استفاده می‌شود.
دندان‌پزشکان برای اینکه پرسلن ونیر یا لمینت سرامیکی را روی دندان‌های شما قرار دهند، مقدار کمی از دندان (حدوداً نیم‌ میلی‌متر) را می‌تراشند به همین دلیل، لمینت سرامیکی یک روش دائمی بوده و بسته به جنس لمینت و عادات بهداشتی شما طول عمر آن متفاوت است. در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا لمینت سرامیکی دائمی است؟ چه تفاوت‌هایی با کامپوزیت دارد و چطور می‌توانیم طول عمر لمینت سرامیکی دندان را افزایش دهیم.


آیا لمینت به دندان آسیب می‌رساند؟

در جواب این پرسش باید گفت که هیچ کدام از انواع لمینت دندان، به دندان و مینای دندان آسیبی نمی‌رسانند. به خصوص لمینت بدون تراش دندان که احتمال آسیب دیدگی دندان‌ها، تقریبا صفر است.

پس از شکسته شدن یا افتادن لمینت دندان چه باید کرد؟

اگر متوجه شدید که لمینت دندان شما دچار مشکل شده است به هیچ عنوان اقدام خودسرانه انجام ندهید. مهمترین چیز حفظ سلامت دندان طبیعی شما می باشد، هرگونه اقدام خودسرانه ممکن است به دندان طبیعی شما آسیب بزند. برای رفع مشکل، جلوگیری از وقوع مشکلات بیشتر و حفظ سلامت دندان طبیعی به یک متخصص دندانپزشک مراجعه کنید. اگر لمینت از روی دندان شما افتاده باشد، بهتر است آن را با خود به کلینیک دندانپزشکی ببرید و از دندانپزشک خود بخواهید که راه حل مناسب را پیاده کند.

لمینت دندان برای چه کسانی مناسب است؟

لمینت دندان برای افرادی که دارای دندانهای دو رنگ هستند و یا دندانهایشان کج، دارای طول بلندتر یا کوتاهتر از سایر دندان‌ها است توصیه می‌شود همچنین برای افرادی که قسمتی از دندانشان ساییده شده و یا دندانها در یک ردیف قرار ندارند پیشنهاد می‌شود.