کاشت دندان چیست؟

کاشت دندان جایگزینی است که در سه تکه می آید. این "ریشه" ای دارد که از یک تیتانیوم و یک برگچه تشکیل شده است که ریشه را به تاج دندان متصل می کند.
فرآیند کاشت دندان

هنگامی که تصمیم می گیرید کاشت دندان انجام دهید ، دندانپزشکان ما در South Hill Dental در Bolton، ON باید برای ارزیابی میزان واجد شرایط بودن دهان و فک شما را ارزیابی کنند. پوسیدگی می تواند استخوان فک و همچنین مینای دندان را از بین ببرد ، بنابراین تراکم و طول فک را بررسی می کنند تا ببینند آیا می تواند ایمپلنت را نگه دارد.

اگر دو یا چند ایمپلنت در کنار هم به دهان شما می روند ، پس برای نصب آنها باید فضای کافی وجود داشته باشد. همچنین ، فک به اندازه کافی ضخیم است تا آنها را محکم نگه دارد. اگر فک شما فاقد تراکم یا فضای کاشت است ، ممکن است برای جایگزینی دندان هایتان به گزینه دیگری نیاز داشته باشید.
قرار دادن ایمپلنت

پس از ارزیابی ارزیابی ، دندانپزشک ما در South Hill Dental در Bolton ، ON ، دهان خود را برای انجام عمل جراحی برای قرار دادن ایمپلنت آماده می کند. در حین عمل ، لثه بیمار برش داده می شود تا مقدار استخوان لازم برای کاشت را در معرض دید خود قرار دهد. سپس دندانپزشک در اعماق استخوان سوراخ می کند تا پست های تیتانیوم قرار گیرد.

در بعضی از مراحل ، قبل از اینکه جراح لثه را ببندد ، عمل قطع عضو نیز بر روی هر پست انجام خواهد شد. برای بهبودی کامل از عمل جراحی ایمپلنت بین چهار تا شش ماه طول می کشد و سپس ، تاج روی شکم قرار می گیرد.

دریافت کاشت دندان یک روش سریع نیست ، بنابراین باید در نظر بگیرید که چه مدت مایل هستید منتظر بمانید تا دندانهایتان جایگزین شود. مراحل کاشت چندین ماه طول می کشد.

تفاوت بین مواد ایمپلنت چیست؟

بین مواد کاشت ایمپلنت تفاوت های عمده ای وجود دارد ، اگرچه نیازی به تحقیق در ساخت ، مدل و مواد کاشت دندان نیست (همانطور که هنگام خرید ماشین عمل می کنید) ، باید به پریودنتیست خود اطمینان کامل داشته باشید. از تخصص، تجربه و مهارت دندانپزشک خود اطمینان کامل داشته باشید و از گزینه های موجود در ایمپلنت آگاه باشید.

در زمان انتشار این مقاله ، بیش از 60 تولیدکننده مواد ایمپلنت دندان از جمله FDA ، شامل پایه ایمپلنت ، اتصالات (اباتمنت) و تاج تأیید شده است. این سیستم های کاشت دندان از نظر پیچیدگی ، کیفیت و قابلیت اطمینان متفاوت هستند.

اگر قصد دریافت کاشت دندان را دارید ، مطمئن باشید که پریودنتیست شما با سازنده هایی کار می کند که دارای سوابق بسیار خوبی هستند ، و آنها برای ارائه بالاترین کیفیت ممکن سرمایه گذاری کرده اند.

نکاتی که باید در مورد ایمپلنت دندان بدانیم:

    اگر برای انجام ایمپلنت دندان نیاز به پیوند استخوان یا سینوس لیفت باشد ممکن است فرد در هان خود پس از جراحی دانه‌های ریزی حس کند. که کاملا طبیعی است.
    در برخی موارد که فرد سینوس لیفت انجام داده باشد چون این عمل در فک فوقانی اتفاق می‌‌افتد باید فرد از عطسه و دمیدن در بینی خود به شدت پیشگیری کند.
    بعد از انجام کاشت دندان ممکن است فرد در اطراف ایمپلنت احساس ناراحتی کند  این درد ممکن است ناشی از رشد استخوان اطراف ایمپلنت باشد و حدود چند هفته به طول انجامد که برای رفع آن اصولا استامینوفن و ایبوپروفن توصیه می‌شود.
    برای به دست آوردن نتیجه مطلوب از ایمپلنت دندان فرد باید بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کند و به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کند.
    دو ماه پس از کاشت دندان قالبگیری برای روکش اصلی صورت می‌گیرد و حدود سه ماه پس از تحویل روکش برای چک کردن نهایی و عدم فشارهای وارد بر ایمپلنت باید حتما به کلینیک مراجعه شود سپس مراجعات بعدی می‌تواند هر 6 ماه یکبار صورت گیرد.