اصلاح طرح لبخند به روش کامپوزیت ونیر
کامپوزیت ونییر روشى است که نیازمند دقت و صرف وقت و حوصله در کنار تجربه است و انچه باعث بوجود امدن یک لبخند ایده ال و جذاب مى شود ، همین دقت و پرداخت به جزییات است.
اینکه بعضى از مراجعه کنندگان صرفا در فکر نوع کامپوزیت و کشور سازنده ان هستند ، بایست یاداورى کنم که اهمیت کار دندانپزشک و هنر دست و دانش او بسیار بیشتر از نوع کامپوزیت در خلق یک لبخند زیبا، اهمیت دارد و البته یک دندانپزشک خوب حتما مى بایست با انواع برند کامپوزیت و خصوصیات انها هم اشنا باشد.

یکى از نکات مهم در درمان کامپوزیت ونییر یا لمینت ، انتخاب رنگ است.
انتخاب رنگ مى تواند از بین طیف وسیعى از رنگها صورت بگیرد . بحث انتخاب رنگ خیلى به سلیقه فرد بستگى دارد . البته فاکتورهاى دیگرى نظیر رنگ چهره ، رنگ بیس دندانها ، ضخامت ونییر یا لمینت و سن بیمار هم تا حدودى در این مورد مى تواند موثر باشد .
یک نکته خیلى مهم در خصوص انتخاب رنگ انست که عده اى گمان مى کنند که اگر رنگ سفید انتخاب کنند ، کار مصنوعى دیده مى شود ، در صورتیکه در مصنوعى بنظر رسیدن دندانها ، انچه مهم است میزان شفافیت رنگ است ، نه سفیدى رنگ .
یعنى ااگر رنگ انتخابى سفید نباشد ولى مات باشد ، باز هم کار مصنوعى بنظر مى رسد ، که اینروزها درمانهاى نامناسب اینگونه زیاد دیده مى شود .
یک نکته مهم دیگر در کامپوزیت انست که رنگ کامپوزیت بلافاصله پس از درمان کمى سفیدتر از رنگ واقعى است و حدودا یک هفته زمان مى برد تا رنگ به حالت نرمال و طبیعى تر بر گردد . پس اگر بعد از درمان احساس کردید خیلى رنگ سفید بنظر مى اید ، نگران نباشید و چند روز صبر کنید تا رنگ واقعى ان خودش را نشان دهد .
از عوامل دیگر مصنوعى بنظر رسیدن ونییر ، فرم نامناسب، برجستگى زیاد از حد و یا نداشتن شیارها و فرورفتگیهاى اناتومیک سطح دندانها است.

روشنترین رنگ کامپوزیت چه رنگى است؟

خیلی از افراد به تغییر ظاهر دندان و اصلاح شکل آن نیاز دارند.گاهی این مشکلات با ارتودنسی باید حل شود و گاهی با انجام ونیر کامپوزیت و لمینت دندان این مشکلات رفع میشود. این روز ها کامپوزیت و لمینت سرامیکی معجزه ای برای اصلاح طرح لبخند افراد به شمار می آیند.

نکنه مهم و قابل ذکر نحوه گذاشتن، جنس و رنگ ونیر یا همان روکش دندان است. اگر این عمل توسط متخصص زیبایی و دندانپزشک ماهر و با تجربه انجام شود،جای نگرانی نیست. کامپوزیت ها برندهاى مختلفى دارند و هر برند درجات رنگى مخصوص خودش را دارد و در سیستم کامپوزیت ما یک استاندارد رنگ ثابتى رو نداریم.

دوام و ماندگاری رنگ کامپوزیت دندان

مواد مرغوب برای انجام کامپوزیت دندان در نتیجه نهایی دندان ها و ماندگاری رنگ تاثیر گذار بوده و و اگر از مواد بی کیفیت برای انجام کار استفاده شود حتی با انجام کارهای مراقبتی، تغییر رنگ اجتناب ناپذیر است. پس برای انجام کار حتما از موادی مرغوب استفاده کنید. تجربه کلینیک سیب سفید: مواد مرغوب بازار امروز ایران سارمکوی سوییس یا توکویاما ژاپن یا کاریزما و کر ایتالیا و یا کازمادنت آمریکا و IPS آلمان است.

اگرچه رنگ کامپوزیت دندان از دوام بالایی برخوردار است، ماندگاری رنگ کامپوزیت به مصرف مواد غذایی رنگی مانند نوشابه، چایی، قهوه، و میزان مصرف دخانیات بستگی دارد و با رعایت این موارد شما به طول عمر کامپوزیت دندان خود کمک میکنید.