یکی از مشکلات زیبایی لبخند، وجود فاصله بین دندانها است. برای اصلاح فاصله بین دندانها دو روش کلی وجود دارد:

۱- ارتودنسی : وقتی فاصله بین دندانها بیش از ۲ میلیمتر باشد و یا فاصله ها نامتقارن باشد ، روش ارتودنسی کاربرد دارد .

۲- درمانهای زیبایی مثل لمینت یا کامپوزیت ونیر: در این روش به عرض دندانهای مجاور افزوده می شود تا فاصله بین انها بسته شود .

روش بستن فاصله دندانها با درمان کامپوزیت ونیر

اگر بین دندانها فاصله باشد مى توانیم با روش کامپوزیت ونییر انرا ببندیم . روش کار به این صورت است که فاصله بین دندانها به دو قسمت تقسیم مى شود و این فاصله به عرض دندانهاى کنارى اضافه مى شود تا فاصله بین آن بسته شود.

در ادامه ویدیو روش فرم دادن و شکل دهى کامپوزیت ونییر نشان داده شده که با دقت زیاد تمام جزییات فرم دندان و انحنا و برجستگى هاى سطح ایجاد مى شود.

فاصله ی زیاد بین دندان های جلویی اعتماد به نفس بسیاری از افراد را تحت تأثیر قرار می دهد و یکی از چالش های دندانپزشکی زیبایی می باشد. همانطور که در این مورد مشاهده می کنید، اغلب در این شرایط موقعیت خطوط میانی دندان ها و نیز کجی تحت تاثیر قرار می گیرد، این نمونه نشان می دهد که همه ی این موارد نمی توانند با یک روش مشابه درمان شوند. اگرچه گزینه های درمانی زیادی در دسترس هستند، انتخاب و تشخیص روش مناسب برای رسیدن به موفقیت کلیدی است. در این مقاله یک روش کامپوزیت دندان مستقیم برای بستن فاصله ها و تصحیح انحراف خط میانی انتخاب شده است.

هزینه کامپوزیت دندان چگونه محاسبه می‌شود؟

کامپوزیت دندان: امروزه قبل از انجام هرکاری ابتدا باید در مورد تمام جوانب آن تحقیق کرد تا مبادا بی‎گدار به آب زده و بعد پشیمان شد. یکی از مواردی که باید همه این موارد را برای انجام آن رعایت کرد، بحث زیبایی می‎‌باشد. امروزه خدمات زیبایی زیادی برای دندان‌ها وجود دارد که باعث می‌شود لبخند شما و در نتیجه چهره‌ی شما زیباتر شود. از جمله مهم‌ترین این خدمات می‎توان به کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان و لمینت دندان اشاره کرد.