آیا می شود کامپوزیت دندان را برداشت؟
همه دوست دارند که بهترین و طبیعی‌ترین روش را برای اصلاح طرح لبخند انتخاب کنند تا پس از انجام اصلاح طرح لبخند، منظره‌ای مصنوعی و غیر‌طبیعی روی دندان‌هایشان ظاهر نشود؛ به همین دلیل نیز افراد می‌خواهند با آزمون و خطا و محک زدن روش‌های متعدد، مناسب‌ترین روش را انتخاب کنند.
درواقع افراد با پرسیدن سوال "آیا می‌شود کامپوزیت دندان را برداشت؟" می‌خواهند بدانند که در این روش، راه برگشتی وجود دارد یا خیر؟
همانطور که گفته شد مهم‌ترین مزیت کامپوزیت دندان، نتراشیدن دندان است و یا در بسیاری از موارد فقط یک تراش بسیار جزئی انجام می‌شود و همین امر کامپوزیت دندان را به روشی قابل برگشت تبدیل کرده است.
پس شما با این توضیحات پاسخ سوال "آیا می‌شود کامپوزیت دندان را برداشت؟" را به خوبی دریافت کردید، زمانی که گفته می‌شود کامپوزیت روشی قابل برگشت است یعنی امکان برداشتن آن وجود دارد.
البته نکته بسیار مهمی که در رابطه با برداشتن کامپوزیت از روی دندان وجود دارد این است که باید کامپوزیت توسط دندانپزشکی حرفه‌ای و متخصص انجام شود؛ درواقع در صورتی که کامپوزیت دندان اصولی انجام نشود، در طولانی مدت سبب آسیب رسیدن به دندان شده و همین امر سبب می‌شود دیگر نتوانید کامپوزیت را از روی دندان بردارید و باید برای همیشه دندان‌هایتان را روکش کامپوزیت و یا لمینت کنید.

پس اگر می‌خواهید از مزیت و ویژگی قابل برگشت بودن کامپوزیت بهره‌مند شوید حتما دندانپزشک زیبایی متخصص و ماهری را برای کامپوزیت دندان‌هایتان انتخاب کنید؛ تا اگر پس از مدتی قصد برداشتن کامپوزیت را داشتید، بدون هیچ مشکلی نسبت به برداشتن کامپوزیت از روی دندان‌هایتان اقدام کنید.

اگر دندانهامون رو کامپوزیت ونیر کنیم، آیا مى تونیم هر وقت بخواهیم ریموو کامپوزیت انجام دهیم؟

اما جواب: کامپوزیت ونیر هم مثل پر کردن دندان است، لایه نازک کامپوزیت کاملا با سطح دندان باند شده و امکان کندن ان نیست و اگر لازم باشد باید انرا تراشید. بنابراین بهتر است به درمان کامپوزیت ونیر به عنوان یک کار موقتى که هر وقت دلتان خواست انرا بردارید یا بگذارید، نگاه نشود. هر چند در صورت لزوم مى توان انرا برداشت و مجددا کامپوزیت ونیر را تکرار کرد.

برداشتن کامپوزیت دندان چه زمانی ضروری است؟

افرادی که دارای دندان‌های نامتقارنی هستند معمولا از روش کامپوزیت برای پوشاندن عیوب دندان‌های خود استفاده می‌کنند که ممکن است برخی از افراد پس از انجام کامپوزیت به هر دلیلی پشیمان شوند و قصد برداشتن آن‌ را داشته باشند.

اما سوال پرتکراری که در رابطه با کامپوزیت توسط افراد پرسیده می‌شود این است که:

"برداشتن کامپوزیت دندان چه زمانی ضروری است؟"

بهتر است بدانید که زمان ضروری و واجب برای برداشتن کامپوزیت به شرایط افراد بستگی دارد و جدا کردن کامپوزیت دلایل متعددی دارد.